Carlos Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Heisann. Jeg har nå holdt på å trene litt av og på når det gjelder styrke i over et år. Kan vel si det sånn at noen ganger har det blitt litt halvveis, men har i det siste hatt ganske godt driv og vær motivert. Har kjørt program som kompiser har vist meg for det meste. Fremgangen er ikke helt på topp, så jeg trenger noen tips. Spiller fotball også, og vil trene styrke og jobbe med utholdenheten min. Ser for meg en 3-4 økter med vekter og 2-3 med løping av ymse slag i uka. Det jeg da lurer på er om noen av dere har noe å anbefale rundt dette? For det første tenker jeg rundt styrkeprogram, har skjønt det som at jeg har kjørt grunnstyrke en liten stund nå, men føler kanskje at jeg ikke er helt sterk nok til å bevege meg bort fra det, men vil gjerne ha et nytt program, for å få variert litt. Håper samtidig at noen av dere kanskje har metoder for å utvikle kondisen mest mulig. Tenker å jobbe mye med dette i sommer, så setter veldig pris på svar:) Gutt, 17 184cm 75 kg ca. Om det er opplysninger som trengs. I tillegg har jeg for øyeblikket et rimelig godt og variert kosthold, der jeg tror jeg får i meg nok proteiner osv. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slizy Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Hei. Det virker for meg som du trenger struktur over treningen din! Tenker du styrke og utholdenhet i samme økt? Om du skal trene hver for seg så er du vel oppe i 7-9 økter med fotball per uke? Uten at jeg vet for mye om deg eller dine mål så kunne vel ett styrke (helkropsprogram) som baserer seg på baseøvelser 2 -3 ganger per uke(knebøy, markøft, benkpress, militærpress etc). Viktig at du lærer teknikk fra noen som kan øvelsene, ikke en kompis som har prøvd øvelsen 5 ganger. Oppsøk folk som kan det evt invister i en PT! Når det kommer til utholdenhet så kommer det litt ann på hva slag effekt du er ute etter, øke slagvolum (HFMAKS)? øke lokal muskelær utholdenhet? begge deler? Kanskje en kombinasjon av en typ intervall (eks 4*4) og rolig langkjøring 45min + du har også fotballtreninger. Men vanskelig å gi deg noen konkrete råd da jeg vet for lite om deg! Sånn som skriver du ønsker å trene , krever det ett tilstrektlig kosthold og at du legger rette for restitusjon grunnet mye trening. Husk også at fotball spillere ofte periodiserer trenignen sin, eks: Mer fokus på styrketrening vinterstid da det ikke er sessong, i sessong så kan det være kun vedlikehold av styrke. Tenk langsiktig, rom ble ikke bygget på en dag, ting tar tid. Nøkkelen for suksess er progresjon over tid! Lykke til! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1031321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infa Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Hei. Det virker for meg som du trenger struktur over treningen din! Tenker du styrke og utholdenhet i samme økt? Om du skal trene hver for seg så er du vel oppe i 7-9 økter med fotball per uke? Uten at jeg vet for mye om deg eller dine mål så kunne vel ett styrke (helkropsprogram) som baserer seg på baseøvelser 2 -3 ganger per uke(knebøy, markøft, benkpress, militærpress etc). Viktig at du lærer teknikk fra noen som kan øvelsene, ikke en kompis som har prøvd øvelsen 5 ganger. Oppsøk folk som kan det evt invister i en PT! Når det kommer til utholdenhet så kommer det litt ann på hva slag effekt du er ute etter, øke slagvolum (HFMAKS)? øke lokal muskelær utholdenhet? begge deler? Kanskje en kombinasjon av en typ intervall (eks 4*4) og rolig langkjøring 45min + du har også fotballtreninger. Men vanskelig å gi deg noen konkrete råd da jeg vet for lite om deg! Sånn som skriver du ønsker å trene , krever det ett tilstrektlig kosthold og at du legger rette for restitusjon grunnet mye trening. Husk også at fotball spillere ofte periodiserer trenignen sin, eks: Mer fokus på styrketrening vinterstid da det ikke er sessong, i sessong så kan det være kun vedlikehold av styrke. Tenk langsiktig, rom ble ikke bygget på en dag, ting tar tid. Nøkkelen for suksess er progresjon over tid! Lykke til! Hvilket rom er det snakk om?:D:rolleyes: Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1031711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlos Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Hei. Det virker for meg som du trenger struktur over treningen din! Tenker du styrke og utholdenhet i samme økt? Om du skal trene hver for seg så er du vel oppe i 7-9 økter med fotball per uke? Uten at jeg vet for mye om deg eller dine mål så kunne vel ett styrke (helkropsprogram) som baserer seg på baseøvelser 2 -3 ganger per uke(knebøy, markøft, benkpress, militærpress etc). Viktig at du lærer teknikk fra noen som kan øvelsene, ikke en kompis som har prøvd øvelsen 5 ganger. Oppsøk folk som kan det evt invister i en PT! Når det kommer til utholdenhet så kommer det litt ann på hva slag effekt du er ute etter, øke slagvolum (HFMAKS)? øke lokal muskelær utholdenhet? begge deler? Kanskje en kombinasjon av en typ intervall (eks 4*4) og rolig langkjøring 45min + du har også fotballtreninger. Men vanskelig å gi deg noen konkrete råd da jeg vet for lite om deg! Sånn som skriver du ønsker å trene , krever det ett tilstrektlig kosthold og at du legger rette for restitusjon grunnet mye trening. Husk også at fotball spillere ofte periodiserer trenignen sin, eks: Mer fokus på styrketrening vinterstid da det ikke er sessong, i sessong så kan det være kun vedlikehold av styrke. Tenk langsiktig, rom ble ikke bygget på en dag, ting tar tid. Nøkkelen for suksess er progresjon over tid! Lykke til! Trenger nok kanskje litt struktur ja! Når det gjelder teknikk så føler jeg at jeg har det meste inne, har trent med folk som har trent lenge, og i tillegg sett igjennom et par videoer for hver øvelse. Har ikke pleid å kjøre styrke kombinert med utholdenhet i samme økt. Når det gjelder hvaslags utholdenhet tenker jeg noe liknende det du sier her kanskje, ettersom fotball er en kombinasjon av intervaller og langkjøring. Videre så klarer jeg nok å holde kostholdet slik som det kreves for god restitusjon osv, men tar gjerne i mot tips rundt kosthold også. Nå er jeg også litt usikker på hvaslags program jeg skal kjøre på styrken, så hvis noen har noe konkret å komme med, hadde det vært fint. Tenker da å kjøre det programmet 3-4 ganger i uken, og da samtidig ha 3-4 utholdenhetsøkter. Høres det nogenlunde greit ut? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1031833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Greyskull LP Du har andre alternativer også, men et godt nybegynnerprogram basert på lineær progresjon og en eller to HIIT-økter i uka vil være en god start. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1031911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slizy Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Hvilket rom er det snakk om?:D:rolleyes: Haha, der kan du se! Skal vi si ett treningsrom? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1032471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlos Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2014 Greyskull LP Du har andre alternativer også, men et godt nybegynnerprogram basert på lineær progresjon og en eller to HIIT-økter i uka vil være en god start. Ser ganske spennende ut det der, men er det mulig å få til 4 økter i uka på det? Er egentlig 4 økter jeg er ute etter å kjøre, men vet ikke om det går helt opp med det programmet.. For har egentlig kjørt en stund på Starting Strenght har jeg funnet ut, da 3 dager i uka, og dermed vil jeg prøve 4 for å se om det gir mer forbedring. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1034140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infa Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Funker flott i starten, når du kommer opp mot høyere tall blir det ganske tungt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1034143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Ser ganske spennende ut det der, men er det mulig å få til 4 økter i uka på det? Er egentlig 4 økter jeg er ute etter å kjøre, men vet ikke om det går helt opp med det programmet.. For har egentlig kjørt en stund på Starting Strenght har jeg funnet ut, da 3 dager i uka, og dermed vil jeg prøve 4 for å se om det gir mer forbedring. Med fullkroppsprogram som SS eller GSLP så trenger du et opphold til restitusjon mellom treningsøktene. Husk at det er mellom treningsøktene at du blir sterkere. Så å trene fullkropp 4 ganger i uken kan virke mot sin hensikt. Med SS (30kg økning i knebøy hver måned) og GSLP (20kg økning i knebøy hver måned) gjør du såpass raske framskritt uansett at du skal være drøyt utålmodig om du vil legge til en ekstra dag. Tålmodighet er en dyd Interbellum 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30267-grunnstyrke-kombinert-med-utholdenhet/#findComment-1034269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.