Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har jo drukket og spist alt mulig slags proteinpulver de siste 10årene. Men nå ser jeg jaggu meg ut som om jeg ikke tåler det lenger (i en alder av 29år)...

Hver gang jeg tar en shakem whey eller kasein, så blir avføringen løs.. Jeg får ikke diare, men den er veldig "løs".. Jeg har gjort litt undersøkelser og har eliminert laktose og gluten og sett om jeg har forskjellige allergier, men det virker som om det er greit.. Dette har foregått de siste 6-7mnd..

Så nå er jeg ute etter et siste forsøk før jeg må ta meg en "pause" eller finne alternative kilder.

Så hvilken ultra premium elite proteinpowder finnes det der ute? Og som er bra for fordøyelse, mage etc..

Er jo bevisst på at jeg sikkert på betale mer for dette, men jeg får bare ta den smellen og se om jeg kan redde meg inn med å kjøpe "det beste" proteinet..

Så hvilke merker anbefaler folket? :)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30163-proteinpulver-for-mageproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kostholdet er "greit" :) Kosthold blir vel aldri 100% optimalt, så det er jo alltids rom for forbedring.

På hverdager så tygger jeg stort sett i meg en stor bolle med havregryn hver morgen.

2-3bananer fordelt utover dagen.

1 boil in bag pakke med ris.

Div kjøtt

Poteter og søtpoteter.

For å si det enkelt. Karb: Potet, ris, søtpotet. Protein: Kylling, fisk, biff.. Sper på med litt frukt (mye banan) og holder det enkelt..

500gram smågodt i helgene og 3liter pepsi max :)

Annonse

Om du tåler følgende uten at du blir gassy eller løs, så kan det hjelpe ganske mye (som FrkHoel sa):

- Brokkoli

- Spinat

- Pære

- Stangselleri

- Banan

Alt som har fiber vil bidra til at ting går tregere gjennom tarmen og ting blir mer samlet når de først må ut. For å ikke snakke om at fiber bidrar til å rense tarmene dine.

En ting som jeg er 99% sikker på kan fikse "løsheten" din er Vi-Siblin på apoteket, reseptfritt, men dyrt. Det er fiber i pulverform som du tar sammen med et glass vann eller hiver i shaken din (det følger med en liten måleskje). Reseptfritt. Tas 3 ganger daglig.

Likevel, Vi-Siblin er en quickfix. Du sier at du har tatt "litt undersøkelser" og jeg lurer på hvilke det var? Så vidt jeg vet så er det kun biopsi av tolvfingertarmen (gastroskopi) og biopsi av tykktarmen (koloskopi) som kan gi et "99%" sikkert svar på om du har en allergi eller ikke (gluten og laktose).

Hvor mye grønnsaker bortsett fra banan spiser du?

Jepp.. Du har helt rett. Jeg ser etter en quickfix :) Har du noen?

Men ok.. Da kjører jeg på med fiber! Så får vi se hvor dette bærer meg :)

1) Vi-Siblin pulver

2) Worst-case scenario: Immodium Comp.

Bad fucking idea alt sammen, spør du meg, fordi det dekker bare symptomene, mens årsaken er der enda og kan føkke deg opp ved en senere anledning.

Gå til lege. Har du vært der? Be om henvisning til spesialist.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...