Gå til innhold

Quinoafrø og andre frø/meltyper.


ram88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
http://www.tv2.no/gmn/superfroe-erstatter-kjoett-og-poteter-3678679.html

Amarantfrø- http://www.cornells.no/produkter/mer-om-quinua-og-amarant/

Solsikkefrø/kjerner

Hempolje/hempfrø/hempmel

Hirseflak

Hva sier folkene til dette? Om det er bra/dårlig for muskelvekst osv osv. Eller sunt for kroppen?

Jeg deler gjerne litt av mine erfaringer:

Cornells alternativ er superdigg! pass på karb om du vil minimere det - så jeg pleier å tilsette litt fiber husk, og evt. mandelmel i for å få de høyere på protein. De er veldig gode i seg selv, men ha litt mer vann i deigen så blir de supersaftige. Blir stappmett av det med et stabilt blodsukker.

Har ikke brukt amarant alene som ingrediens, kun i blandingen du får kjøpt. Gir saftig bakst.

Solsikkefrø gir gode essensielle fettsyrer, bra å bruke i lavkarb rundstykker og knekkebrød sammen med andre frø.Knalldigg og bra for kroppen.

Hemp har jeg ikke brukt så mye, da jeg selv bruker mest whey av proteintilskudd, og omega3 som fettkilde, men en venninne av meg som er vegetarianer har gode erfaringer med både hempmel, olje og protein fra hemp :) Noe usikker på egenskapene ifht bakst og matlagning.

Hirseflak har jeg brukt sammen med cc, mager kesam, brukt som erstatning/i tillegg til havregryn. Du kan ha det i grøten din, eller blande det i mûsli. Er godt, mettende og rik på fiber :) stabilt blodsukker.

Noe dyrt da, disse produktene :) spes. cornells, hemp og hirse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler gjerne litt av mine erfaringer:

Cornells alternativ er superdigg! pass på karb om du vil minimere det - så jeg pleier å tilsette litt fiber husk, og evt. mandelmel i for å få de høyere på protein. De er veldig gode i seg selv, men ha litt mer vann i deigen så blir de supersaftige. Blir stappmett av det med et stabilt blodsukker.

Har ikke brukt amarant alene som ingrediens, kun i blandingen du får kjøpt. Gir saftig bakst.

Solsikkefrø gir gode essensielle fettsyrer, bra å bruke i lavkarb rundstykker og knekkebrød sammen med andre frø.Knalldigg og bra for kroppen.

Hemp har jeg ikke brukt så mye, da jeg selv bruker mest whey av proteintilskudd, og omega3 som fettkilde, men en venninne av meg som er vegetarianer har gode erfaringer med både hempmel, olje og protein fra hemp :) Noe usikker på egenskapene ifht bakst og matlagning.

Hirseflak har jeg brukt sammen med cc, mager kesam, brukt som erstatning/i tillegg til havregryn. Du kan ha det i grøten din, eller blande det i mûsli. Er godt, mettende og rik på fiber :) stabilt blodsukker.

Noe dyrt da, disse produktene :) spes. cornells, hemp og hirse.

Okei. Men tenkte mest om det var bra/sunt for kroppen?

For om vi mennesker er "konstruert" til å spise frø og den type mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spirer frøene omdanner feks solsikkefrøene noe av proteinet til rent BCAA.

Jeg feks spiser veldig mye hemp, solsikkejuice, spiret quiona etc, om du søker litt rundt på PUB MED finner du mange bra forskningsartikler om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...