Nanek Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Heisann, jeg er en gutt på 15 år som lagde en bruker på forumet for å få litt hjelp fra dere Har de siste 5 månedene virkelig interessert meg i trening og spesielt kosthold. Da jeg var mindre var jeg alltid litt større enn alle andre, "chubby" med andre ord, og det ville jeg forandre på da nyåret kom. Jeg veier 71 kg og er 186cm høy, men vekt er noe jeg ikke bryr meg om - jo høyere vekt, jo bedre (Ikke fett) Jeg mener selv at jeg har klart å endre min livsstil og mitt kostholdganske mye. Dette har ført til at jeg ( og andre ) ser SYNLIGE resultater på kroppen. Jeg er ikke lenger chubby, har fått muskler og føler meg bra, MEN, nå som det er sakt, føler jeg at jeg ikke kommer noen vei. Hovedprioriteten da jeg begynte var å gå ned i fettprosent - og det klarte jeg i begynnelsen. I tillegg til det bygde jeg en del muskler. Etter 2-3 måneder var resultatet flott, og jeg kunne endelig se magemusklene titte fram. 2 måneder senere - I dag- har jeg fått større, sterkere muskler, men jeg "føler" fettprosenten er den samme. Jeg VET at det tar lang tid å forandre en kropp, og at det blir hardere jo nærmere målet du er, men fettprosenten har så og si holdt seg stabil i 2 måneder. Jeg leste litt rundt på forumet om at grunnen til at fettprosenten ikke vil ned, er fordi jeg har vært i et kaloriunderskudd nokså lenge? Spiser rundt 1500-1700 kcal dagen ( av og til mindre ). Jeg har INGEN problemer med å spise mer hvis dere tror at kaloriunderskuddet er problemet Jeg vet dette ble litt langt, men jaja Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29873-ned-i-fettprosent-stagnert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ronniba Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Hvis du legger ut hvordan og hvor ofte du trener så har folk sikkert litt mer å gå på når de skal hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29873-ned-i-fettprosent-stagnert/#findComment-1018377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Det at du "FØLER" at fettprosenten er den samme, er et dårlig holdepunkt. Du er femten år, så det er fortsatt noen år igjen til ting har roet seg i kroppen din. Men hormonellt så er du på toppen, og bør dra nytte av det. Øk kaloriene, gjerne i form av mer proteiner. Og som du sier, du driter i vekta, så ikke tenk på den nå. Du skal konse på å bygge, og du klarer IKKE å bygge i kcal underskudd, du vil kun få de musklene du allerede har mer synlige. Så du må godt opp på kalorier, gjerne opp på 2500, spis MYE mer grønnsaker, en god del mer kjøtt og noe fett. Brød og pålegg er ikke akkurat byggermat - middag derimot...Jeg er klar over at en 15 åring ikke akkurat bestemmer hva som skal spises til hvert måltid, og at brød er greit på skolen, men køl på med mye ost iallefall, gjerne ost og skinke (og da gjerne 5-6 osteskiver pr brødskive, om du skjønner). Dette er et nettforum, og svarene blir deretter, men generellt er dette et vanlig, godt råd. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29873-ned-i-fettprosent-stagnert/#findComment-1018388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanek Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Tusen takk for kjappe svar! Akkurat nå følger jeg Jim Stoppani's program : http://www.bodybuilding.com/fun/shortcut-to-size.html med noen små justeringer på noen øvelser, og sprer programmet over 5 dager istedenfor 4. De to dagene jeg "ikke skal trene", prøver jeg å ha HIIT. Rodolfo, det du sier med " du vil kun få de musklene du allerede har mer synlige." er sikkert helt rett. Jeg har blitt sterkere og større, og det legger en merke til, men kanskje ikke til mitt fulle potensiale ettersom jeg ikke har spist "nok" disse månedene. Jeg skal legge om dietten min, for akkurat nå spiser jeg ikke mat på skolen, dog spiser jeg 2x Egg, litt makrell i tomat og peanøttsmør til frokost. Holder meg mett fram til klokken 3 ( da har jeg middag ), men er ikke nok muskelmat i det Skal begynne å ta med tunfisk, laks og lignende på skolen, har ikke problemer med det. Til middag går det mye i kylling hos meg, og jeg kan selv velge hva jeg skal spise og evt. lage mat selv. Forandringen fra dag 1 og fram til nå er merkbar, men jeg stusser over de siste par månedene. Når det kommer til diett har jeg/kan jeg være ganske flink, har prøvd ut lavkarbo diett de siste månedene uten (mye) resultater, men jeg skal fortsette med den en liten stund til, men kutte litt ned på unødvendig fett som ost o.l. Det med at jeg burde ta inn mer energi enn jeg forbrenner for å bygge muskler vet jeg er rett, og jeg har tenkt å "bulke" når høsten kommer ( Keep in mind at dette er mitt første år med seriøs trening med vekter osv. Har spilt sport før). Derfor har jeg ikke lyst til å være "chubby" eller småstor allerede FØR jeg begynner å bulke, for da blir det et helvete å cutte ned igjen til sommeren 2015.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29873-ned-i-fettprosent-stagnert/#findComment-1018412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XtrM Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg slenger meg på Rodolfo , du er 15 år. Ikke stress. Om du går på for hardt kcal underskudd nå, kan dette få konsekvenser til senere. Opp meg kcal, få i deg mer protein, mer grønnsaker, mer av alt ! Ut ifra din høyde og vekt, og målsetninger er 1500-1700 kcal ALTFOR lite Nanek 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29873-ned-i-fettprosent-stagnert/#findComment-1018723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Tusen takk for kjappe svar! Akkurat nå følger jeg Jim Stoppani's program : http://www.bodybuilding.com/fun/shortcut-to-size.html med noen små justeringer på noen øvelser, og sprer programmet over 5 dager istedenfor 4. De to dagene jeg "ikke skal trene", prøver jeg å ha HIIT. Rodolfo, det du sier med " du vil kun få de musklene du allerede har mer synlige." er sikkert helt rett. Jeg har blitt sterkere og større, og det legger en merke til, men kanskje ikke til mitt fulle potensiale ettersom jeg ikke har spist "nok" disse månedene. Jeg skal legge om dietten min, for akkurat nå spiser jeg ikke mat på skolen, dog spiser jeg 2x Egg, litt makrell i tomat og peanøttsmør til frokost. Holder meg mett fram til klokken 3 ( da har jeg middag ), men er ikke nok muskelmat i det Skal begynne å ta med tunfisk, laks og lignende på skolen, har ikke problemer med det. Til middag går det mye i kylling hos meg, og jeg kan selv velge hva jeg skal spise og evt. lage mat selv. Forandringen fra dag 1 og fram til nå er merkbar, men jeg stusser over de siste par månedene. Når det kommer til diett har jeg/kan jeg være ganske flink, har prøvd ut lavkarbo diett de siste månedene uten (mye) resultater, men jeg skal fortsette med den en liten stund til, men kutte litt ned på unødvendig fett som ost o.l. Det med at jeg burde ta inn mer energi enn jeg forbrenner for å bygge muskler vet jeg er rett, og jeg har tenkt å "bulke" når høsten kommer ( Keep in mind at dette er mitt første år med seriøs trening med vekter osv. Har spilt sport før). Derfor har jeg ikke lyst til å være "chubby" eller småstor allerede FØR jeg begynner å bulke, for da blir det et helvete å cutte ned igjen til sommeren 2015.. Du bestemmer jo over deg selv, men et par spørsmål dukker opp. Hvorfor vil du som 15 åring være så "fit and cut as possible"? Og kutte ned på fett på lavkarbo? Dette indikerer at du ikke har satt deg inn i hva en lavkarbodiett går ut på. Du kan gå ned på hvilken diett som helst, så lenge du ligger under daglig forbruk, dette er grunnen til at man går ned på lavkarbo også, at man spiser mindre enn før, og at mer protein og fett gjør at du holder deg mett lenger. "Bulking" er noe du ikke bør drive med på om høsten, vinter, vår eller sommer. Berg og dalbane har lite for seg. Skal du ned, er 250 - 500 kcal mindre pr dag en grei tommelfingerregel, og med motsatt fortegn om du skal opp. Du behøver bare å ligge litt over forbruket for at du skal ha nok trøkk og energi til å bygge muskler. Kutte ned til sommeren...hva er grunnen? Damer? I så fall kan jeg fortelle at du lurer deg sjøl . Damer ser myyyyye mer på hva du har på innsiden av skallen enn åssen musklene dine ser ut. Å se ok veltrent ut er et pluss, men cut i musklene.., nei, det driter dem i, for å si det rett ut . Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29873-ned-i-fettprosent-stagnert/#findComment-1021526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.