Gå til innhold

Chromecast


Nikko21

Anbefalte innlegg

Med et så stort forum, og så mange medlemmer så regner jeg med at det finnes noen som har interrese for "duppeditter" som Chromecast, Apple-TV, osv :)

Noen som har kjøpt dingsen og som har tips til hvordan bruke den? Jeg har selv kjøpt en slik, og sålangt er jeg veldig skuffet. Det er lite innhold som støtter CC, for øyeblikket - selv om jeg regner med det kommer mer - og sammenlignet med Apple TVen min så er denne tilnærmet ubrukelig.

Jeg har Macbook, Ipad, Iphone og Apple-TV. Dette er en fantastisk kombo. JEg bruker bl. a. mye TV2 Sumo til å streame kamper og vise bilde på Apple-tven. Dette fungerer utmerket. Jeg har også leigd filmer på både Ipaden, og Apple-Tven og det har fungert utmerket. Jeg streamer også mye spotify eller NRK radio på Apple-TVen, men dette fungerer da ikke på CC.

Prøvde PLEX, men det er noe som hakker og stopper filmen. Om det er Macen, nettet eller CC er uvisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det kommer slevsagt an på bruken.

Jeg bruker det mye til Netflix, Viaplay(appen ble lansert 5. mai) og Youtube som musikk tjeneste.(lager playlister her).

NRK støtter den også i beta versjon.

I tillegg bruker jeg Allcast appen til å streme lokal inhold fra mobile enheter.

Ja, bruken er nokså begrenset men den fungerer utmerket til det den kan brukes til.

Men så husk også at dagen den ble lasert i Norge(5-6 uker siden), det var da SDK for utviklere lansert.

Dermed regner jeg at det snart renner over med nye apper og funksjoner. Det vil bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...