Gå til innhold

Fullkropp eller splitt?


annikenjw

Anbefalte innlegg

For tiden har jeg trent ett 3 splitt program, delt inn i bein, rygg, bryst og skuldre, med litt armøvelser der jeg føler for det.

Nå har jeg derimot sittet og lest masse om fullkroppsprogram på nettet, og hvor fantastisk dette er. Men hvis fullkropp program er så bra, hvorfor trener ikke fler dette? Er jo så mange som trener splitt?

Og hvor ofte kan man kjøre ett flerkropp program?

Jeg driver i tillegg mye med løpetrening, og må ha det inn på planen 2-3 dager i uken, da gjerne 2 intervall økter og en langkjøring, hvordan vil dette være og kombinere med ett fullkropp program?

Trenger litt for og imot, og hva som vil være best.

Gjerne også noen tips til gode programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener fullkropp periodevis. Jeg har kun gode erfaringer med det. Mitt fullkroppsprogram består hovedsaklig av baseøvelser. Jeg bytter litt på rekkefølgen av øvelsene fra økt til økt, også legger jeg gjerne til et par valgfrie isolasjonsøvelser på slutten av økten.

Fordeler:

- God teknikk (fordi man gjerne trener de samme øvelsene flere ganger i uken).

- Hver muskelgruppe aktiveres oftere, noe de fleste (semisuper)mosjonister vil dra nytte av.

Ulempe:

- Begrenser hvor ofte en kan trene styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...