Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 159 cm, veier 50 kg. Har funnet ut at jeg burde ligge på ca 2000 kcal om dagen. Jeg er verken ute etter å gå opp eller ned i vekt, vil bare komme i en bra form (bli fit og stram som de så fint kaller det;)). Trening går bra, og jeg vet hvilken matvarer jeg burde spise.

Problemet mitt er, hvordan skal jeg vite hva jeg ligger på om dagen? Jeg har aldri telt kalorier eller veid maten min, men jeg tror jeg vil begynne å bli mer seriøs med dette for jeg er redd jeg får i meg for lite mat per dag. Jeg må også vite hvor mange proteiner, fett og karbs jeg må få i meg. Og jeg trenger en GOD forklaring på HVORDAN dere gjør det? Vet det står bak på matvarer hvor mye de inneholder av hva, men hvordan kan jeg vite at jeg spiser så og så mye hvis jeg spiser bare halvparten av varen feks? Vet det er mange av dere som vil helst råde meg til å ikke telle og veie, men skal jeg få i meg nok mat tror jeg dette burde til :)

Er dårlig til å forklare, men jeg håper dere forstår hva jeg mener, hvis ikke så bare spør jeg tydeligere... Jeg trenger litt "undervisning" innen dette, og hadde satt stor pris på hjelp og forklaringer! :)

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Jeg logger maten min på www.kostplanlegger.no (: Enkelt og greit.

Tell en liten stund, men etterhvert når du blir vant til ca.mengde, anbefaler jeg deg å ikke telle - snakker av erfaring, det er lett å bli avhengig av å vite akkurat hvor mye du får i deg, og det er ikke veldig gøy.

• 2 uker senere...

MyFitnessPal er en smart app som har over 3 millioner produkter lagret, så om du har en strekkode er det bare å scanne den og vips, så kommer produktet opp, deretter skriver du inn hvor mye du spiser at det produktet, og lagrer det som ett måltid. Du får opp en oversikt over hvor mye av kostholdet ditt som er karbs, prot og fett. og ikke minst kcal. Det beste av alt er at appen er gratis! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...