Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal holde dette så enkelt som mulig

Jeg er rundt 182 cm høy og veier nå 75 kg. Jeg har en helt ok muskelmasse, men fortsatt en del magefett. Målet mitt er noe lignende dette. Jeg vil være lean og "ripped" med en viss muskelmasse

[ATTACH]140567[/ATTACH] Nylig leste jeg følgende i en artikkel av fitnessbloggen:

Du trenger ikke nødvendigvis ha superkorte pauser mellom settene(med mindre du kjører sirkeltrening eller trener høyt repetisjonsantall for forbrenningseffekt), men tren intensivt - fokuser 110% på det du driver med mens du trener og ta den sosiale kosen før eller fortrinnsvis etter trening. Sett deg i sofakroken med en proteindrink og litt raks karb og ta den velfortjente belønningen i etterkant av økta!

Jeg trener tungt på markløft og Knebøy, men annet en det begynte jeg å bli usikker. Jeg ønsker å gå opp i muskelmasse og ned i fettprosent. Løper en del intervaller, og kostholdet har jeg også god kontroll på. Men skal jeg trene tungt med 5-8 reps eller skal jeg (som de skriver i artikkelen) trene med høyt repitisjonantall for forbrenningseffekt??

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre her nå. Har hele livet hatt lyst på flat mage med sixpack, så det er (dessverre) hovedmålet for øyeblikket! Ønsker selvsagt en viss muskeltone i tillegg, ellers ser det bare dumt ut ;)

Hva er riktig her, hehe? ;) Noen meninger og synspunkter?post-15696-1444097804699_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29477-riktig-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

182cm og 75kg med ok muskelmasse, men med litt magefett.

Høres ut som du trenger en realitycheck, eller så kan vi også ha veldig annerledes definisjon av "ok muskelmasse".

Tren noe mage og sats på at du har magemuskelgener og deff det du klarer så ser nok de fleste ut som den typen der tenker jeg. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29477-riktig-trening/#findComment-1003181
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...