Gå til innhold

Spørsmål i forhold til overtrening


Xarus

Anbefalte innlegg

Hei der! Har i flere mnd slitt med at jeg har følt meg dårlig. Rett og slett rævva! Startet styrketrening i slutten av september, og ble helt hekta ! Trente 43ganger i uka, uten unntak i 3mnd! Hadde økter på 1.5 til 2 timer, og trente relativt hardt fra dag 1. Ny i forhold til å trene styrke, har alltid hvert mere en cardio person. Rundt jula, lille julaften faktisk, følte det var ganske plutselig, følte jeg meg svimmel og rar, vondt i hodet startet det vell med. Prøvde å trene videre, men ble bare mindre og mindre utover nyåret. Trente selv om jeg ikke følte meg i form, og det gikk bare dårligere og dårligere på trening. Har den siste tiden følt meg veldig trøtt i øynene spessielt! Helt utmattet, har ligget på soffan i flere mdn. Hvert litt sykmeldt også faktisk pga at jeg har følt meg sikkerlig dårlig. Har også hvert ganske stresset over hva dette kan være, og kroppen har liksom ikke tålt noe. Har også hvert ganske langt nede, deprimert og har også gått ned mange kilo i vekt.

Ble litt mye dette kanskje, men er det noen som har slitt som meg? Har tatt en del prøver og er vell egentlig ikke noe som antyder på at det feiler meg noe alvorlig. Tok prøve ang kyssesyken, og de kunne se at jeg hadde hatt det. Men legen min tror ikke det er det av en eller annen grunn, han mente og sa at jeg kunne ha hatt det uten å legge merke til det da jeg var liten osv.

Jeg er veldig usikker om jeg har faktisk hatt kyssesyken uten å vite om det? eller om jeg rett og slett har overtrent? har jo ikke trent på hvertfall over 2mnd nå. Er ikke like trøtt, men er fortsatt like sliten i kroppen og vondt i hodet.

noen tips evnt råd ang dette hadde jeg satt stor pris på. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om det var en ny treningsmåte for deg og du trente lange økter, så høres det underlig ut at det skulle være snakk om overtrening i tradisjonell forstand med 3 økter i uken (4,5-6 timer/uke).

Jeg har da mere tro på å få en skikkelig utredning hos legen din, eller eventuelt en annen lege om han/hun ikke klarer å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det var en ny treningsmåte for deg og du trente lange økter, så høres det underlig ut at det skulle være snakk om overtrening i tradisjonell forstand med 3 økter i uken (4,5-6 timer/uke).

Jeg har da mere tro på å få en skikkelig utredning hos legen din, eller eventuelt en annen lege om han/hun ikke klarer å finne ut av det.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...