Linni91 Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 Noen som innehar litt mattekunnskaper som kunne hjulpet meg med oppgave og c)? Har forsøkt i hele dag, men får det ikke til å bli rett. Areal(D)=π/8 (funnet i oppg. a)) Siter
Håvard Vika Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 EDIT: så etterpå at det var b og c du ville ha hjelp til. Linni91 og FatUnicorn 2 Siter
wingeer Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 Dette forumet har ikke akkurat støtte for LaTeX. La meg skrive opp et løsningsforslag, så skal jeg legge det ut her når jeg er ferdig. Linni91 1 Siter
Linni91 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Skrevet 22. april 2014 "wingeer skrev: Dette forumet har ikke akkurat støtte for LaTeX. La meg skrive opp et løsningsforslag, så skal jeg legge det ut her når jeg er ferdig. Det ville vært suverent! Har prøvd meg frem litt med formelen for tyngdepunkt og slik, men ingenting av det jeg gjør stemmer. Siter
Linni91 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Skrevet 22. april 2014 "Håvard Vika skrev: [ATTACH=full]139872[/ATTACH] EDIT: så etterpå at det var b og c du ville ha hjelp til. Det er oppg. a), den har jeg gjort. Er b og c jeg trenger hjelp til. Men ellers flott tegning, Håvard FatUnicorn 1 Siter
wingeer Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 Hva menes for øvrig med et område av type 1? Siter
Linni91 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Skrevet 22. april 2014 "wingeer skrev: Hva menes for øvrig med et område av type 1? Type 1-område er gitt ved D={(x,y)|a<x<b, g(x)<y<h(x)}. (Alle < skal forresten være større eller lik. Fant bare ikke noe bedre måte å skrive det på). Siter
wingeer Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 "Linni91 skrev: Type 1-område er gitt ved D={(x,y)|a<x<b, g(x)<y<h(x)}. (Alle < skal forresten være større eller lik. Fant bare ikke noe bedre måte å skrive det på). Har ikke noe å si når man integrerer uansett. Antar det er uniform tetthet? Siter
Linni91 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Skrevet 22. april 2014 "wingeer skrev: Har ikke noe å si når man integrerer uansett. Antar det er uniform tetthet? Sant nok, men her operer vi kun med korrekte definisjoner! Er ikke nevnt noe, så regner med det, ja. Tyngdepunktet som i geometrisk sentrum Siter
wingeer Skrevet 22. april 2014 Skrevet 22. april 2014 "Linni91 skrev: Sant nok, men her operer vi kun med korrekte definisjoner! Er ikke nevnt noe, så regner med det, ja. Tyngdepunktet som i geometrisk sentrum Wups. Akutt treghet. Her har du løsningsforslag. FatUnicorn, Linni91, Myr og 2 andre 5 Siter
Linni91 Skrevet 23. april 2014 Forfatter Skrevet 23. april 2014 "wingeer skrev: Wups. Akutt treghet. Her har du løsningsforslag. Ser jo umiddelbart hva jeg hadde gjort feil. Feil intervall. Hadde 0 < x < 1 istedenfor 0 < x < 1/roten(2).. o-o Tuuusen millioner takk for all hjelp! Du er gull Aurelius og FatUnicorn 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.