Gå til innhold

Stivhet nederst i ryggen


Elliot

Anbefalte innlegg

Når jeg går eller står over lengre perioder blir jeg veldig stiv nederst i ryggen. Det gjør ikke direkte vondt men, er på en måte som onm ryggen blir sliten. Jeg har en litt stor svai nederst i ryggen.

Er det noe jeg kan gjøre med dette? Er det noen tøyøvelser jeg bør gjøre?

Jeg er i ellers god form, så jeg tror ikke det er styrken som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at hofteleddsbøyerne din er korte? Jeg ville prøvd å tøye iliopsoas og se om dette kan hjelpe på svaien. En for kort iliopsoas vil kunne 'trekke korsryggen fremover', føre til at bekkenet tiltes forover, og på den måten føre til at leddene i ryggen irritereres. Når det er sagt, er det veldig typisk å kjenne stivhet i korsryggen av å stå rett opp og ned over lengre tid - uavhengig av grad av svai. Jeg synes selv det hjelper å tilte bekkenet bakover (trekke 'halen mellom beina'). Sånn jevner du ut svaien, og belastningen på korsryggen blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...