Gå til innhold

Hjelp til å sette opp treningsprogram


Audrey

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på snart 30. Jeg har fått to barn, ligger nå to kilo over før-graviditetsvekt. Jeg har generelt vært veldig glad i kondistrening, gjerne dansetrening/aerobic, men har fått påvist slitasje i kneskivebrusk, og må tenke på andre treningsmetoder. Har så og si null muskler etter graviditetene, for styrketrening har ikke blitt prioritert.

Skal begynne å trene skikkelig styrke nå, og trenger tips til hvilke øvelser jeg bør starte med, og hvor mange repetisjoner. Jeg ønsker å styrke hele kroppen, men med hovedfokus på mage og rumpe. Jeg ønsker å gå ned ytterligere noen kilo, og har fokus på kostholdet. Kondisjonstreningen vil måtte begrenses til gange i motbakke på mølle/i terreng ute, sykkel og lignende som sparer knærne. Jeg har ikke tid til veldig lange treningsøkter med full jobb og to små, så jeg trenger effektive øvelser.

Tips til hvordan redusere fettprosenten og få en sterk kropp med flat mage og sprettrumpe mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er en jente på snart 30. Jeg har fått to barn, ligger nå to kilo over før-graviditetsvekt. Jeg har generelt vært veldig glad i kondistrening, gjerne dansetrening/aerobic, men har fått påvist slitasje i kneskivebrusk, og må tenke på andre treningsmetoder. Har så og si null muskler etter graviditetene, for styrketrening har ikke blitt prioritert.

Skal begynne å trene skikkelig styrke nå, og trenger tips til hvilke øvelser jeg bør starte med, og hvor mange repetisjoner. Jeg ønsker å styrke hele kroppen, men med hovedfokus på mage og rumpe. Jeg ønsker å gå ned ytterligere noen kilo, og har fokus på kostholdet. Kondisjonstreningen vil måtte begrenses til gange i motbakke på mølle/i terreng ute, sykkel og lignende som sparer knærne. Jeg har ikke tid til veldig lange treningsøkter med full jobb og to små, så jeg trenger effektive øvelser.

Tips til hvordan redusere fettprosenten og få en sterk kropp med flat mage og sprettrumpe mottas med takk :)

Har du øvervægt att anvænda dig av en personlig trener eller någon annan som kan hjælpa dig att komma igång med øvelser? De mest effektiva, som du efterlyser, ær ju oftast de som kræver mest teknisk inlærning. Då får du också tillrættalagt før evt. skador som ditt knæ eller andra begrænsningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar! Jeg bor 1,5 time unna nærmeste treningssenter med personlig trener, og de har kun en PT, som kun jobber dagtid. Så jeg har ikke mulighet til å komme meg dit pga jobb. Jeg har trent litt styrke før, så jeg har litt teknikk inne, er bare usikker på hvilke øvelser som er best til mitt behov. Men det så ut til å være mye bra i det programmet som ble foreslått i første svar her, så jeg starter der iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...