Gå til innhold

Starte opp med kondisjonstrening, m/ noe styrke


tho_kva2

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har drevet litt av og på med styrketrening de siste månedene, men klarer ikke helt å motivere meg for det. Så tenker på å starte opp med kondisjonstrening/jogging igjen. Starter på scratch med litt gange og litt jogging og øker gradvis. Jogget mye for et års tid siden før det avsluttet av sine grunner. Så vet jeg klarer å motivere meg mer for dette. Men så ikke helt bra ut den gang, var for tynn, mye pga at jeg ikke spiste nok. Har fokus på dette nå så det skal gå greit, men har ikke lyst til å bli slank og tynn heller, for løpekropp ser ikke helt bra ut som regel. Så tenker litt på å kompensere med styrke en gang i uken e.l.? Vet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, så håper på noen tips? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løpekropper kan absolutt se bra ut :joyful:

Du må bare spise godt nok så underskuddet ikke blir for stort og variere med både langkjøring og intervaller :)

Det aller viktigste er som sagt at du spiser nok så du ikke bryter ned musklene. Jeg brenner lett nærmere 2500-3000 kca i uka så viktig at jeg spiser dette inn igjen ellers så hadde det ikke vært så mye igjen av meg :p

Har perioder der jeg bokser litt også, der mannen holder puter, og bare på det så bygger jeg ganske fort opp både bicep, tricep, rygg og mage(2 ganger i uka 3 runder x 5, 3 min per runde.) Mer skal det ikke til for min del.

Så om du f.eks har et par ganger i uka med helkroppsprogram kombinert med nok mat så burde dette gå fint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser ikke ut som du kan klage på din hvertfall nei ;)

Om jeg skal smette inn et par dager med helkropp så burde jeg trene fort 5dager? evt slå sammen løping og styrke samme dager, hva er i så fall best å ta først da? styrke? Så løpe hjem fra senteret ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal trene styrke og løping på samme dag,er det mange som anbefaler at du trener det du prioriterer mest, først. Ellers blir fort situasjonen at du bruker opp så mye futt og sprett på det du ikke er fullt så opptatt av,at du ikke har noe igjen i tanken å gå på når det er tid for det som faktisk teller.

Og det er jo litt kjipt.

En eller to ganger med styrketrening i uka er prima vare, sålenge du finner et ålreit program og holder deg til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser ikke ut som du kan klage på din hvertfall nei ;)

Om jeg skal smette inn et par dager med helkropp så burde jeg trene fort 5dager? evt slå sammen løping og styrke samme dager, hva er i så fall best å ta først da? styrke? Så løpe hjem fra senteret ^^

Jeg synes også styrke er dødskjedelig, så jeg bare jogger jeg. Burde sikkert fått inn noe styrke, men det er liksom joggingen jeg synes er gøy. Har jo flere ganger dobbeltøkt med det så du skal fint kunne kombinere jogging og styrke samme dag.

Om du f.eks kjører et intenst helkroppsprogram med tung styrke og så enten morgen/kveld tar en rolig joggetur så skal det gå fint. Rolig joggetur er iallefall godt senere etter en hard styrkeøkt for å løsne kroppen opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...