Gå til innhold

Hvordan legge opp kostholdet?


Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg og komme med tips hvordan jeg skal legge opp en matplan. Vi helst slippe å planlegge i detaljer og ha for mye av samme maten.

I ukene trener jeg 4 dager, går på skolen på dagtid fra 8.15-14.00 og har deltidsjobb utenom.

Ca matplan nå:

Frokost: ca 8 - havregøt med kanel (får på skolen)

Mellommåltid: Banan, grønnsak ol.

Lunsj: Middag, grove rundstykker ol.

Middag: Varierer spørst hva jeg har tid til mellom jobb/ skole

Etter trening: Banan, shake, riskaker, ol

Kvelds: Weetabix, kesam, cc, ol ( prøver å ikke ha for mye carbs, ps.ikke alltid jeg får i meg kveldsmat desverre)

Det største problemmet er å få i meg mat når det er travelt utenom skolen. Veldig travelt med jobb og trening. Så det blir liten tid til å stå å lage mat. Må bli flinkere å lage klar maten i kjøleskapet så jeg kan bare ta med meg. Kanskje det er bare det som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde ca 165, vekt 61-63. Målet er å minske fettprosent, holde meg på vekta, bygge muskler/styrke

Så lenge det du spiser holder deg vektstabil på det inntaket og du har nok overskudd og energi så skal du ikke trenge å gjøre annet enn å fortsette å trene :)

Merker du at det er for lite så kan du bare oppjustere til du merker at energien er på plass igjen, om du ikke går ned i cm kan du redusere litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det du spiser holder deg vektstabil på det inntaket og du har nok overskudd og energi så skal du ikke trenge å gjøre annet enn å fortsette å trene :)

Merker du at det er for lite så kan du bare oppjustere til du merker at energien er på plass igjen, om du ikke går ned i cm kan du redusere litt :)

Okei takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...