Gå til innhold

måltider med mye næring


Anbefalte innlegg

Da er jeg på periodisk faste igjen og spiser 3-4 måltider daglig innenfor 6-8 t. Følger retningslinjene mer eller mindre, men synes det er vanskelig å spise nok. Jeg har en veldig fysisk jobb nå: sommervikar som stuer på flyplass. Jeg trener 5 styrkeøkter, 2 kickboksing økter (om det passer med jobb), og 2 økter med BJJ. Sjelden de to siste passer, så blir kanskje 1 av hver.

Nå om dagen ligger jeg vel sikkert på maks 3000 kcal, sjelden over og det er alt for lite ift. aktivitetsnivået. Flink til å få i meg en del proteiner, men kaloriene de sliter jeg med.

Søker kaloririke oppskrifter osv. På Treningsdager, som stort sett er hver dag (bare 1-2 dager hvor jeg prøver å ikke ha noe trening pga PF.) trenger jeg mye mat meg karbo og protein, lite fett. Hviledager, omvendt. På hviledagene er det easy siden fett har mest kcal, men som sagt... Treningsdager... Føler jeg har veeeeeeldig slow gainz. Med tanke på mengden jeg har trent de siste 3 åra kunne jeg sikkert vært 10kg større om jeg hadde fått i meg nok mat. Prøver å holde meg unna crap. Hender at jeg må ty til en grandis eller noe for å få i meg nok, men det lar jeg være sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Astrid over her - hvorfor følge periodisk faste når du sliter med å spise nok?

Men sånn generelt er det egentlig ganske lett å få i seg masse kalorier om en bare velger riktig mat - DVs mat med mye kcal ifht volum, slik at du får i deg mye uten å bli veldig mett. (1 kg brokkoli vil f.eks gjøre deg veldig mett, men ikke gi deg betydelig med kcals..osv). Så velg kaloritett mat: Laks istedenfor torsk, peanøttsmør istedenfor skinke på skiva, hmelk i stedet for lettmelk osv.

Nøtter, avocado, oljer (lur inn i måltider, bland inn i grøt/sauser), fullfett kokosmelk, proteinpulver, fet fisk, smør, nøttesmør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det dere sier, men føler jeg får mer overskudd sånn her, merkelig nok. Faktisk klarer jeg å spise mye mer på PF enn om jeg spise flere måltider. Og det er vanskelig mtp. jobben å spise ofte ift. PF, da jeg kjører bil nesten 3 timer daglig og. Rekker ikke å lage masse mat, så lager noen herremåltider evt. og tar med det jeg har.

Noe bra idéer på epic mealtime der ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det dere sier, men føler jeg får mer overskudd sånn her, merkelig nok. Faktisk klarer jeg å spise mye mer på PF enn om jeg spise flere måltider. Og det er vanskelig mtp. jobben å spise ofte ift. PF, da jeg kjører bil nesten 3 timer daglig og. Rekker ikke å lage masse mat, så lager noen herremåltider evt. og tar med det jeg har.

Noe bra idéer på epic mealtime der ja :D

Kjøre i bil= snickers i hånden, nøtter, hjemmelagde boller/pizzasnur osv, spise mat i bilen= BEST THING EVER! NOMNOM!

Er bare å lære seg å spise mat mann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...