Gå til innhold

Nytt treningsprogram?


Karoe

Anbefalte innlegg

Er det normalt å ikke føle progresjon om du har hatt samme treningsprogram i 8-10 uker? Syntes dette virker rart, da jeg aldri har hatt dette problemet før, men nå i det siste føler jeg absolutt ingen progresjon med treningsprogrammet jeg har fått utdelt av PT. Fikk masse progresjon i starten, men nå står det stille, og det er: kjedelig :( ! Jeg prøver å legge på mer vekter, men da går det ut over teknikk også klarer jeg ikke en gang 8 repitisjoner... Jeg er klar over at noe av problemet kan være at opplegget mitt er lagt opp at alle øvelser skal kjøres 10 repitisjoner x 3 serier.

Jeg trener to-delt styrkeprogram, bein + biceps eller bein + rygg og triceps + bryst hver uke. Jeg prøver også å legge inn en lengre cardioøkt (som oftest ellipse 40-50 min) og en intervalløkt (som oftest geriljaintervaller med romaskin). I tillegg har jeg to lagtrening/ballsport i uka og som oftest turnering i helgen + 1 time gym fredag.

Noen som har tips? Evt. vet hva jeg kan gjøre?

Og har noen gode tips til hvordan jeg kan legge opp nye treningsprogram selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge siden er det du har hatt fremgang i noen av øvelsene?

Ville funnet et ferdig program eller fått noen andre til å sette opp program til deg. Å sette opp selv med mindre du har mye erfaring er en dårlig ide.

Har fortsatt litt progresjon ved beinprogrammene, tror det er fordi jeg bytter mellom de to nevnte. Har ikke hatt progresjon på overkroppen på 2-2,5 uker? Er ikke veldig lenge, men veldig kjipt når du ikke klarer å forbedre deg i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke særlig lenge. Når man har holdt på en stund tar det ofte en god stund å øke.

Hvor ofte trener du styrke og hvor lenge har du trent det?

Nå trener jeg kun to ganger i uka, fordi timeplanen er stappet. Før trente jeg styrke 4 dager i uka. Har trent styrke i 1 og et halvt år, med omtrent 3 måneders pause før jul 2013 fordi det var mye eksamensstyr, startet opp igjen i slutten av januar 2014 med program fra PT her jeg trener!

Får vel bare prøve litt til å håpe på det beste, evt ta kontakt med PT igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med bare to økter i uka ville jeg ha trent fullkropp. Kan hjelpe deg å sette opp noe viss du sender meg en pm.

Planen er å øke til tre så for jeg kommer hjem fra England i April, da er planen å trene to-split og en helkroppsøkt. Men utrolig koselig at du ønsker å hjelpe, jeg er helt ny her, hvordan sender jeg PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...