Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her, og ny til faste treningsprogram.

Fikk ei bok til jul med diverse treningsprogrammer osv.

I boka kaller de treningsprogrammet for "Maksimal styrke" og det er styrke for hele kroppen.

Men jeg stusset litt over at det ikke var med øvelser for magen.

Del A:

Benkpress med manualer

Skulderhev fra heng

Flyes i skråbenk Curls i skråbenk

Liggende tricepsekstensjon

Del B:

Nedtrekk med rette armer

Frontbøy

Hoftebøy med stang

Step-up med stang

Liggende roing

Mandag: A Tirsdag: B Onsdag: Hvile Torsdag: A Fredag: B Lørdag: Hvile Søndag: A

Mandag: B Tirsdag: A Onsdag: Hvile Torsdag: B Fredag: A Lørdag: Hvile Søndag: B

(Varierer annenhver uke)

Treningsprogrammet varer i 14 uker.

Men jeg synes det er rart at det ikke er med for magen?

Spørsmålet mitt er vel om det har mye å si, eller om jeg får "six-packen" i treningsprogrammet?

Takker for svar:

Hilsen amatøren :thumbsup:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/2859-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-et-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Six-pack handler mye om fettprosent, og jeg er for øvrig ingen tilhenger av å trene magen direkte. Øvelser som frontbøy/knebøy, chin ups, markløft, militærpress og dips krever en del av magemusklene. Ser dog at kun frontbøy er representert i programmet av disse. Jeg ville i hvert fall byttet ut nedtrekk med chin ups hvis du klarer det.

Gjest Brukernavn

Sixpacken kommer først frem når du får fjernet fettet. Men, for guds skyld - hvis du har lyst på six pack, så tren magen! Selv trener jeg den hver treningsøkt. Altså vær dag, og varier på side og foran. Større magemuskler = trenger ikke så fryktelig lav fettprosent for å se den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...