Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Info:

Kvinne

20 år

162 høy

56,5 kg

Vegetarianer

"Lett ME-syk" som legene sier. Mye sliten, men trening hjelper mye.

For snart 4 uker siden fikk jeg satt opp en diett og treningsplan av en trener. Jeg har gått fra 60 til 56,5 kg nå, føler jeg har fått mer muskler, da jeg igjen kan se såvidt mageruter øverst og rumpa er betydelig strammere. Men jeg bruker også målebånd for å måle fremgang, da vekta betyr lite for meg. Keg er en lita jente, men mye rumpe og lår. Nå har målene bare stått så godt som stille i 3 uker, og jeg trenger tilbakemelding på det jeg gjør og spiser og råd pm hva jeg bør gjøre. Jeg vil føle meg smashing i sommer, og er ute etter at fettet slipper samtidig som keg før muskler. Klisjé :-)

Mat: (spiser ca det samme hver dag)

FROKOST: 2 lavkarbo brødskiver* med 2 egg

M.MÅLTID: banan

LUNSJ: salat, rødløk, mager kesam og to Quorn-fileter (finner næringsinnhold på nett) og litt mager kesam

MIDDAG: to Quorn-fileter/120-150g Quorn-"kjøttdeig", 50g ris/fullkornpasta, så mye grønnsaker jeg føler for

KVELDSMAT: proteinfabrikken proteinpannekaker med Nora syltetøy uten tilsatt sukker + litt Natreen strø/ to brødskiver med egg igjen.

Jeg trener styrke 4 ganger i uken, to bendager og to overkropp+mage dager. Øvelser som knebøy, utfall, hipthrusts, benpress, benkpress, markløft, bicepcurl osv osv. Ganske standar styrkeprogram synes jeg. Kjører per idag ikke cardio, men er blitt anbefalt det for å få fettet til å slippe. Jeg gøler jeg får i meg mye mat, men er alltid redd for å spise for lite. Vært underernært i tidlig ungdom og vil ikke føle meg så spinkel og jævlig igjen!

Som sagt går jeg sakte ned i vekt, men føler ikke cm-erne slipper rundt lårene feks. Er ute etter råd og tips om hva jeg bør gjøre :) vekta betyr som sagt lite, vil bare ikke bli alt for tynn igjen, så prøver å følge med vekta litt. Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28511-sitter-fast-med-diett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at du trenger å gå ned noe mer. Så lenge du føler deg bra og blir sterkere vil du nok se enda mer forandringer etter hvert.

Neida, trenger nok ikke gå ned mer i vekt, men som jeg skrev i tråden føler jeg ikke at fettet slipper slik jeg vil og spurte om råd. Jeg føler meg ikke så bra som jeg vil, som jeg skrev har jeg litt fett rundt lårene og magen jeg vil bli kvitt, ja, det er ganske lite, men jeg vil likevel se hvordan kroppen min hadde sett ut uten det lille fettet nå som jeg har gode muskler under. Såkalt "deff".

Er det en idé å kjøre litt cardio?

Annonse

Cardio handler mest om å danne et underskudd av kalorier, altså gå ned i vekt. Viss styrken konsekvent øker vil sannsynligvis muskelmassen også gjøre det. Viss vekta da er noenlunde konstant vil fettprosenten din gå ned.

Som jeg skrev har vekta sakte og sikkert gått ned den siste måneden. Har lagt inn kostholdet mitt i en kalkulator og funnet ut at jeg får i meg 115g protein, 163g karbo og 33g fett på 1506 kalorier på dager jeg trener. Vet ikke om jeg bør være høyere eller lavere enkelte steder. Grunnen til at jeg tenker cardio er fordi det i utgangspunktet sto opp mot 2 timer cardio i uka på treningsplanen min i utgangspunktet.

Er det kanskje en idé å ta en overkroppsøkt og en benøkt i uka som "sirkeltrening"? Altså en økt på ben med fokus på så mye vekt som mulig, og den andre benøkta med fokus på effektivitet og fettforbrenning? Og det samme med overkroppsøktene. At jeg kjører kortere pauser og mer effektivt for økt fettforbrenning, i steden for å kjøre cardio?

Jeg tror du gjør ting for komplisert. Så lenge du har fremgang, bare fortsett med det du gjør. Viss fremgangen stopper, gjør en liten modifisering. F.eks litt mer kcal, litt flere sett osv. En ting om gangen. Kroppsammensettningen blir i hovedsak styrt av kostholdet. Viss du fokuserer mer på prestasjon fikser kroppen seg selv. En kropp som tar 80 kg i bøy vil se annerledes ut en en som klarer 30 kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...