FrancisL89 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Hei, Jeg er en gutt på 24 år som de siste par månedene har begynt å trene ca fem til seks ganger i uken, primært styrke, men også noe cardio. Er ganske normalt bygd, men "sliter" med noe fett nederst på magen og rundt hoftene, rompa såkalte "håndtak". Har etter at jeg begynte å trene også satset ganske mye på ett sunnere kosthold, men er redd for at jeg kanskje får i meg for lite mat. En typisk dag er ca 80 gram havergryn kokt med skummetmelk til frokost med en teskje syltetøy og en spiseskje kanel. Lunsj er enten to egg med litt melk eller to skiver rugbrød med lett gulost og middag er som oftest en kylling fillet, lakse skive med en ovnsbakt parika, en neve cherry tomater og en neve grønne bønner og litt pasta med hjemmelaget tomatsaus. Eller så lager jeg en gryterett bestående av tomater, grønnebønner, brube bønner purre, løk, hvitløk, chilli og enten karbonadedeig, kylling eller svinekjøtt. Spiser også en banan og en energi bar etter trening. Og har som oftest ett eple og en 0% fett youghurt til kvelds mat. Er 180 høy og veier ca 68 kilo. Spørsmålet er om dette er for lite mat? ønsker da og bli kvitt det lille ekstra fettet, men samtidig gjerne bygge litt muskler. Tusen takk for evt. hjelp Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28413-hjelp-med-kosthold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Det høres ut som et kosthold bygget på gode prinsipper med mye hjemmelaget mat,men hvis ditt mål er å bli sterkere og få mere muskler,kan dette fort bli litt lite mat. Med den kroppsvekten på din høyde har du plenty av plass på kroppen og fylle på, for vanlige, passe utrente menn vil antall cm over meteren være en passe kroppsvekt. Og jo mer muskler en har,jo mer kan man veie og fremdeles se bra ut. Kroppen trenger energi for å fungere, og med seks treningsøkter i uka kreves det mye mat. Mer enn du spiser nå. Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut? Hva slags fremgang har du hatt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28413-hjelp-med-kosthold/#findComment-971212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrancisL89 Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Takk for svar, målet er først og fremst å få vekk det lille ekstra fettet, for å så begynne å kanskje spise litt mer og bygge mere muskler. Er veldig klar for å gå opp i vekt, men er redd for at jeg da vil legge på meg fett og ikke muskler ved å spise mere mat.Skal også nevnes at jeg ofte på fredager og lørdager "skeier" ut og spiser en pose med enten gummigodteri eller en pose med chips. Treningsprogrammet mitt er for tiden: 10 min oppvarming på tredemølle (int. 5 fart. 10-12) Chins klarer 6 også 2 etter 30 sek pause Nedtrekk 8 x 50 kilo Kettlebell swing 3 x 25 24 kilo Utfall med kettlebell 2 x 16 14 kilo Vindmølle med kettlebell 3 x 10 14 kilo Biceps med manualer 3 x 10 12 kilo Bryst 3 x 10 10 kilo manualer Skuldre 3 x 10 10 kilo manualer Avslutter så med mage og ryggøvelser 2 sett + 3 x 50 ben sykkling med kettlebell a 14 kilo på cardi økter løper jeg enten ca 30 min eller kjører 6 x 30 sekunders motbakke intervaller Klar over at dette kanskje viker noe uklart, men er ikke så god på ord og utrykk innen treningsverden Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28413-hjelp-med-kosthold/#findComment-971222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Den enkleste måten å redusere fettprosenten på, er ved å øke muskelmassen mens man holder fettmengden relativt stabil. Gjør man musklene større vil fettet måtte strekke seg utover større områder og se vesentlig mindre ut. Ville anbefalt deg å lese deg opp på "styrketrening for nybegynnere ",en artikkel skrevet her på fitnessbloggen. Du har et program med veldig mange små isolasjonsøvelser,og da er det begrenset hvor mye effekt man får ut av det. Jeg ville anbefalt deg å bruke tid på å lære deg baseøvelser som knebøy,markløft,benkpress og skulderpress, da bruker du langt flere muskler om gangen og da vil du få bedre resultater. runforit123 og Therese 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28413-hjelp-med-kosthold/#findComment-971234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.