Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som har erfaringer med å gå ned i vekt ved hjelp av å sykle? Jeg har UTROLIG dårlig kondis, men den blir jo bedre etterhvert vil jeg tro! Jeg har lyst til å gå ned 10-15kg på et år, og da lurer jeg på om noen her vet om sykling fungerer? Og isåfall - hvor mange ganger for uka bør jeg sykle, og hvor langt/lenge?

Og er det noen her som har noen mattips å komme med? Vet at veldig mye ligger i kostholdet, men det er så vanskelig når jeg ikke har noe å gå etter.. Og føler ikke jeg finner så mye på google heller.

Det som er målet er (som sagt) å gå ned i vekt og stramme opp rumpe,mage og lår samt få bort sideflesket.

Dette ble kanskje et litt rotete innlegg, men håper noen forstår og tar seg tid til å svare! Begynner å bli ganske desperat her, har prøvd veldig mange forskjellige metoder på å gå ned i vekt, men det fungerer ikke.. :dry:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28392-g%C3%A5-ned-i-vekt-sykling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykkel ute :- )

Den beste måten å gå ned i vekt på er å tenke livsstil. Altså noe du kan leve med.

Om du liker å sykle så er det en super treningsform. Sett på tungt gir og la pulsen få jobbe litt :)

Når det kommer til kosthold så er det faktisk veldig enkelt.

Fyll opp kjøkkenet med karbonadedeig, laks, kylling, svin, egg, nøtter, avokado, salat, grønnsaker, frukt, bær, havregryn etc.

Planlegg uken. Sett opp en ukesplan med hva du skal spise for hver dag. Eks:

Mandag

Frokost 07.00 Havregrøt

Lunsj 11.00 Kylling med avokadosalat

Mellom 14.00 Frukt og mandler

Middag 17.00 Laks med søtpotet og grønnsaker

Dessert Fruktsalat

Kvelds 20.00 Skinkeomelett

På den måten så slipper du å tenke på dette dag til dag og gjerne på tom mage med lite inspirasjon. Spis nok mat så du ikke sulter. Tenk at middagen skal minst bestå av 200 gram kjøtt, en knytteneve ferdigkokt fullkornsris/pasta/en søtpotet(der er store så holder med 1) og masse grønnsaker.

Med masse proteiner, godt med fett og trege karbohydrater så vil du få et stabilt blodsukker som gjør at du ikke vil kreve særlig mat mellom måltider og småspise. Spis til noenlunde faste tider så vil kroppen også bli sulten til faste tider.

:)

Et mitt beste råd iallefall.

Hei!

Det er veldig mulig å gå ned i vekt med sykling.

Når jeg gikk ned i vekt, var hovedvekt av treningen på sykkel. Alt fra 4-7 økter pr uke. Fine med sykkel er at man kan kjøre ganske effektive turer, som samtidig er ganske rolige, selv om kondisen ikke er all verden. Men den kommer ;)

Og som sagt over, livstilsendring. Lag en porsjon og aldri sett kjelen på bordet er mitt beste tips angående kostholdet.

Trening skal være gøy.

Annonse

Da ingen har sagt det enda,så får vel jeg si det.

Vekten du veier nå,er et resultat av hvor mye du spiser i forhold til hvor mye aktivitet du er i.

Om du spiser mye , må du nødvendigvis trimme og trene og være i masse masse aktivitet for å klare vektnedgang over tid.

Hvis du får i deg mindre energi enn det du bruker,da tar kroppen differansen fra fettlagrene på kroppen.

Du trenger da altså ikke å sykle birken daglig for å gå ned i vekt,bruk heller sykling som et verktøy for å bistå et gjennomtenkt og langtidsmessig kaloriunderskudd som hovedsaklig burde komme fra maten du spiser.

Det finnes mennesker som har gått ned i vekt mens de levde på diett av snickers og big mac, og det finnes mennesker som har svømt ræva av seg i åtte-ti timer daglig uten å gå ned i vekt.

Dette klarer du,hvis du velger å tenke langsiktig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...