elpistolero Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Hei! Jeg har lyst å prøve Phat programmet, men har et lite (stort) problem. Sliter med skuldrene så alle push øvelser for bryst, overhode-øvelser og dips for triceps og skuldre/nakke er uaktuelt. Jeg bruker øvelser for skuldre som jeg har fått fra fysioterapeut. Ellers har jeg funnet ut at decline benkpress fungerer som bryst øvelse fordi det ikke belaster skuldrene nevneverdig. Da lurer jeg på om det er repetisjonene og settene som er det essesielle i PHAT programmet så det er greit at jeg kjører de øvelsene i programmet som jeg kan og erstatter med egne. Eller om det er sammensetningen av øvelsene som er det essensielle? Takk for svar:) Dag 1: Overkropp, styrkedag Foroverbøyd stangroing eller pendlay rows 3 sett x 3-5 repsNedtrekk eller pull ups (overhåndsgrep) 2 sett x 6-8 repsSmal nedtrekk eller chins (underhåndsgrep) 2 sett x 6-8 repsFlat benkpress eller flat hantelpress 3 sett x 3-5 reps Decline benkDips 2 sett x 6-8 repsSittende skulderpress med manualer 3 sett x 6-8 repsBicepscurls med curlstang 3 sett x 6-8 repsFransk press 3 sett x 6-8 reps Pushdown for Triceps Dag 2: Bein, styrkedag Knebøy 3 sett x 3-5 repsV-squat eller hack squats 2 sett x 6-8 repsUtspark (leg extensions) 2 sett x 6-8 repsStrake markløft 3 sett x 5-8 repsNordic hamstrings 2 sett x 6-8 repsStående tåhev 3 sett x 6-8 repsSittende tåhev 2 sett x 6-8 reps Dag 3: Hvile Dag 4: Rygg og skuldre, muskelvekst Foroverbøyd stangroing eller pendlay rows med 2/3 av vekten fra dag 1, og øvelsen utført med maksimal eksplosivitet/hurtighet 6 sett x 3 repsNedtrekk eller pullups (overhåndsgrep) 3 sett x 8-12 repsSittende kabelroing 3 sett x 8-12 repsHantelroing 2 sett x 12-15 repsSmal nedtrekk 2 sett x 15-20 repsSittende skulderpress med manualer 3 sett x 8-12 repsOmvendt flyes 2 sett x 12-15 repsSidehev med manualer 3 sett x 15-20 reps Sidehev med strikk Dag 5: Bein, muskelvekst Knebøy med 2/3 av vekten fra dag 2, maks eksplosivitet 6 sett x 3 repsV-squat 3 sett x 8-12 repsBeinpress 2 sett x 12-15 repsUtspark (leg extensions) 3 sett x 15-20 repsRumenske markløft 3 sett x 8-12 repsLiggende lårcurls 2 sett x 12-15 repsSittende lårcurls 2 sett x 15-20 repsStående tåhev 4 sett x 10-15 repsSittende tåhev 3 sett x 15-20 reps Dag 6: Bryst og armer, muskelvekst Benkpress med 2/3 av vekten fra dag 1, maks eksplosivitet 6 sett x 3 repsSkrå hantelpress 3 sett x 8-12 repsHammer strength brystpressmaskin 3 sett x 12-15 repsSkrå kabelflyes 2 sett x 15-20 repsScott curls 3 sett x 8-12 repsKonsentrasjonscurls 2 sett x 12-15 repsHammer curls 2 sett x 15-20 repsNedpress med stang 3 sett x 8-12 repsSittende tricepspress over hodet med manual 2 sett x 12-15 repsCable kickbacks eller kickbacks med manual 2 sett x 15-20 reps Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28377-noen-med-erfaringer-med-phat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Har ingen erfaring med det du spør om spesifikt, men jeg elsker PHAT Hadde jeg hatt 5 økter til rådighet hver uke hadde jeg lett trent det. Det ga meg stooor progress da jeg fulgte det, og jeg var like mørbanka hver eneste gang jeg kom hjem fra trening. Det er virkelig et supert program som jeg gleder meg til jeg har tid til å kjøre igjen Det er sikkert ikke noe problem å bytte ut noen av øvelsene, men jeg er ikke ekspert på sånt så jeg skal ikke si sånt sikkert. Lykke til elpistolero 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28377-noen-med-erfaringer-med-phat/#findComment-970302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Broseidon Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 PHAT er gull. Hvor effektivt/bra det er i en rehabiliteringsituasjon er jeg usikker på. Jeg ville uansett ikke endret repsantallet på øvelser fra fysio, men brukt avtalt oppsett. Lykke til Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28377-noen-med-erfaringer-med-phat/#findComment-970321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.