02-snapper Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Skal prøve å fatte meg i korthet! Jeg gikk fra studentlivet til 100% sykemeldt, og siden rett i jobb. Dermed står jeg mindre «fritt» hva gjelder kosthold. Har også en bakgrunn med mangeårig anoreksi (normalvektig og så å si frisk nå) og vil derfor spise mest mulig «normalt»..rett og slett for ikke å klusse med psyken. Jeg er ikke aktiv utenom trening – kontorjobb, og veldig glad i sofakroken+bok. Men trener en del ellers. Som oftest 2 løpeturer i uka (10-18 km), 1 spinningøkt (er instruktør!), og 2-3 styrkeøkter. 1-2-3 ganger i uka sykler jeg ogsåp til jobb (reduserer da ofte mengde og avstand på løpingen) – en avstand på 17.5 km per vei, så ca 35 km totalt/80 min. Trening (styrke/spinning) skjer alltid på vei hjem fra jobb, fordi det er praktisk og jeg føler ikke jeg bruker hele kvelden på treningen. Passerer forbi treningssenteret på vei til leilgheten så d er veldig praktisk! Utfordringen er at jeg ofte føler meg en smule energifattig innen jeg er i gang med treningen slik at utbyttet nok ikke er så stort som d kunne vært. Spiser vanligvis frokost i sju tiden (havregryn + yoghurt+proteinpulver o.l), eple + nøtter som mellommåltid, knekkebrød/brødskiver i felleslunsjen (sponset av jobb..) kl 11:30. Jobber til ca 16:00, trener på hjemveien. Hater å trene med «full» mage, men kan ikke trene uten noe..,merker jeg. Har over lengre tid spist questbar i ca 14-15:00 tiden, og middag i 18-19:00 tiden. Men føler likevel at jeg ikke har den energien jeg burde og tenker jo dermed at en slik bar ikke er nok. Men vaner er ikke lette å snu..! SÅ: spørsmålet er da – HVOR MYE (energi, prot, karbs?) og NÅR burde jeg spise måltidet mellom lunsj og sen-middag for å få mest mulig energi på trening? Ønsker jo å bli sterkere og raskere, holde en stabil kroppsvekt og ha overskudd. Slik det er nå har jeg noen dager med veldig energi etterfulgt av flere dager hvor jeg er helt tappet. Så noe skurrer, og jeg tror nok det er næringsinntaket. Og – det skyldes ikke noe spisevegring , det er rett og slett uvant med overgangen fra å kunne spise når som helst til å jobbe.. Arbeidslivet! Tar gjerne imot tips til måltid også – for jeg er dårlig på å variere. Har kjøleskap på jobb så ikke noe problem å oppbevare mat. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28090-m%C3%A5ltid-timing-for-overskudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hvis du ikke ønsker å føle deg mett, men ha nok energi til trening (ærlig talt, questbar er tullemat - bruk pengene dine på noe annet) så spis mer energitett. Lag deg heller en bar/kake som gir mer energi uten at det går utover volumet. En annen ting å tenke på er matvarevalg - spis næringsrikt (ikke det samme som næringstett..). Nå vet jeg ikke hvor mye du spiser nå, men makronæring er også viktig. Med en sykdomshistore med lengre spiseforstyrrelser og overtrening kan også næringopptaket/fordøyelsen din være noe svekket, nå vet jeg ikke om du har fått noen utredning der, men det er noe å ha i bakhodet.. Slik at kostholdet ditt må være i et litt annet sikte enn en annen person med din høyde/vekt og aktivitetsnivå, rett og slett fordi du har andre behov Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28090-m%C3%A5ltid-timing-for-overskudd/#findComment-959441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.