Gå til innhold

Noen som vil hjelpe med styrkeprogram?


sarkip

Anbefalte innlegg

Nå har vi en 9 ukers periode fremover i gym (note; dette er mitt siste år med gym) der vi har fokus på å trene til styrketesten i uke 9. På denne testen skal vi ta rygghev, pull-up, sit-up, benkpress og lengdehopp. Her er kriteriene for de 3 beste karakterene (for jenter):

-------Rygghev:------ Sit-up:------ Pull-up:---- Benkpress: ----- Lengdehopp:

6= ------30-------------- 35------------- 2 ---------------45---------------- 2.10m

5= ------25-------------- 30--------------1 ---------------40---------------- 2.00m

4= ------20-------------- 25-------- 4 lengder ----------35---------------- 1.90m

Er det noen som vil anbefale øvelser jeg kan ta med i styrkeprogrammet mitt for å få best mulig resultater på denne styrketesten? For å redegjøre formen min for dere så klarer jeg 20 sit-ups (utført slik gymlærern vil det), 0 pull-ups, 30kg benkpress og 2m på lengdehopp (har ikke testa rygghev).

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja...jeg vil anbefale følgende fire ganger i uken:

1. Rygghet x max, 3 sett

2. Sit-up x max, 3 sett

3. Pull-up x max, 3 sett (om du ikke får dem til, sett en stol ved stangen, gå opp og jobb med å senke deg selv så sakte som mulig. Du kan også hoppe litt på begynnelsen om du *nesten* får til en)

4. Benkpress 20kg x max, 3 sett

5. Spensthopp x 20, 3 sett

6. Sprint

:D Det er jo ganske spesifikke øvelser, så da trener du spesifikt for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...