sarkip Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Nå har vi en 9 ukers periode fremover i gym (note; dette er mitt siste år med gym) der vi har fokus på å trene til styrketesten i uke 9. På denne testen skal vi ta rygghev, pull-up, sit-up, benkpress og lengdehopp. Her er kriteriene for de 3 beste karakterene (for jenter): -------Rygghev:------ Sit-up:------ Pull-up:---- Benkpress: ----- Lengdehopp: 6= ------30-------------- 35------------- 2 ---------------45---------------- 2.10m 5= ------25-------------- 30--------------1 ---------------40---------------- 2.00m 4= ------20-------------- 25-------- 4 lengder ----------35---------------- 1.90m Er det noen som vil anbefale øvelser jeg kan ta med i styrkeprogrammet mitt for å få best mulig resultater på denne styrketesten? For å redegjøre formen min for dere så klarer jeg 20 sit-ups (utført slik gymlærern vil det), 0 pull-ups, 30kg benkpress og 2m på lengdehopp (har ikke testa rygghev). Takker for all hjelp! Siter
Gjest aaa Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Tja...jeg vil anbefale følgende fire ganger i uken: 1. Rygghet x max, 3 sett 2. Sit-up x max, 3 sett 3. Pull-up x max, 3 sett (om du ikke får dem til, sett en stol ved stangen, gå opp og jobb med å senke deg selv så sakte som mulig. Du kan også hoppe litt på begynnelsen om du *nesten* får til en) 4. Benkpress 20kg x max, 3 sett 5. Spensthopp x 20, 3 sett 6. Sprint Det er jo ganske spesifikke øvelser, så da trener du spesifikt for dem sarkip 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.