Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I gode treningsperioder er det lett å henge seg opp i fremgangen i enkeltøvelser, og dermed la dagsformen styres av hva man løfter i disse. Derfor liker jeg å utfordre meg selv med å av og til legge inn økter der jeg trener på en helt annen måte enn til vanlig. Disse øktene er gjerne minst like harde som de vanlige øktene, men de tester kroppen i helt andre øvelse/intensistet/rep-antall. I motsetning til crossfit så er det ikke poenget å varierer hver økt, men rett å slett bare å legge inn enkelt rare økter som krydder i treningshverdagen for å se hva man er i stand til. I beste fall så kan mestringsfølelsen være minst like sterk her som ved ny pers i baseøvelsene.

Noen eksempel på slike økter:

1. Klatre så høyt som mulig i et tau

2. 100 reps x 100 kg markløft

3. Så mange fjelltrimposter som mulig på èn dag/en helg

Har noen flere eksempel på morsomme "utfordingsøkter"?

Fortsetter under...

Skrevet

Liker! Skal definitivt prøve benkpress/ halvkroppsvekt utfordringen til stephanie!

Andre forslag:

- Et gitt antall Chins (for eksempel 100) på minst mulig serier/tid :-)

- farmers walk på tredemølle med manualer tilsvarende for eksempel kroppsvekt eller halv kroppsvekt i hendene, se hvor langt du kan gå

Skrevet

Ta en vekt du tror du klarer 10 reps med. Gjør så mange som mulig på 30 min. Har gjort dette før med frontbøy, mark, benk og chins.

En annen fin er jo å prøve å finne 20 rep max i knebøy. Har gjort 120 kg.

Skrevet

Krydrer treningen med denne typen utfordringer selv med jevne mellomrom :)

Noen av de:

• 10x10 i knebøy så fort som mulig med 100kg
  • 10x10 i knebøy med så tung vekt som mulig
  • 20x knebøy med så tung vekt som mulig
  • Flest mulig repetisjoner med kroppsvekt ekstra i knebøy på 5 minutter
  • 100 pullups så fort som mulig
  • Flest mulig pullups og pushups på tid
  • 10x10 benkpress med 90-100kg i benkpress på tid
  • 10x10 benkpress tilsvarende kroppsvekt og 10x10 pullups på tid
  • "30000lbs squat challenge" = 90 x 152,5kg knebøy

Hvor mange reps uten å reracke med f.eks kroppsvekt i diverse øvelser? Jeg tenkte å prøve det som Dana Linn Bailey gjorde - halv kroppsvekt på benkpress. Hun klarte 108 reps tror jeg.

Funker i bøy og :)

Maksrep med halv kroppsvekt i knebøy? O.M.G

Det kan jo potensielt bli flere hundre repetisjoner - vet ikke om jeg noen ganger kommer til å prøve det gitt :p:cry::hungover:

Annonse

Gjest QueenWinther
Skrevet

Lær deg kettlebells! Det er tungt og helt annerledes enn normal styrke, men utrolig god trening. :)

edit; med kettlebells mener jeg øvelsen longcycle - det ser ikke tungt ut, men det er alt annet enn enkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...