Gå til innhold

Utfordringsøkter


Marius123

Anbefalte innlegg

Hei!

I gode treningsperioder er det lett å henge seg opp i fremgangen i enkeltøvelser, og dermed la dagsformen styres av hva man løfter i disse. Derfor liker jeg å utfordre meg selv med å av og til legge inn økter der jeg trener på en helt annen måte enn til vanlig. Disse øktene er gjerne minst like harde som de vanlige øktene, men de tester kroppen i helt andre øvelse/intensistet/rep-antall. I motsetning til crossfit så er det ikke poenget å varierer hver økt, men rett å slett bare å legge inn enkelt rare økter som krydder i treningshverdagen for å se hva man er i stand til. I beste fall så kan mestringsfølelsen være minst like sterk her som ved ny pers i baseøvelsene.

Noen eksempel på slike økter:

1. Klatre så høyt som mulig i et tau

2. 100 reps x 100 kg markløft

3. Så mange fjelltrimposter som mulig på èn dag/en helg

Har noen flere eksempel på morsomme "utfordingsøkter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker! Skal definitivt prøve benkpress/ halvkroppsvekt utfordringen til stephanie!

Andre forslag:

- Et gitt antall Chins (for eksempel 100) på minst mulig serier/tid :-)

- farmers walk på tredemølle med manualer tilsvarende for eksempel kroppsvekt eller halv kroppsvekt i hendene, se hvor langt du kan gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydrer treningen med denne typen utfordringer selv med jevne mellomrom :)

Noen av de:

  • 10x10 i knebøy så fort som mulig med 100kg
  • 10x10 i knebøy med så tung vekt som mulig
  • 20x knebøy med så tung vekt som mulig
  • Flest mulig repetisjoner med kroppsvekt ekstra i knebøy på 5 minutter
  • 100 pullups så fort som mulig
  • Flest mulig pullups og pushups på tid
  • 10x10 benkpress med 90-100kg i benkpress på tid
  • 10x10 benkpress tilsvarende kroppsvekt og 10x10 pullups på tid
  • "30000lbs squat challenge" = 90 x 152,5kg knebøy

Hvor mange reps uten å reracke med f.eks kroppsvekt i diverse øvelser? Jeg tenkte å prøve det som Dana Linn Bailey gjorde - halv kroppsvekt på benkpress. Hun klarte 108 reps tror jeg.

Funker i bøy og :)

Maksrep med halv kroppsvekt i knebøy? O.M.G

Det kan jo potensielt bli flere hundre repetisjoner - vet ikke om jeg noen ganger kommer til å prøve det gitt :p:cry::hungover:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Lær deg kettlebells! Det er tungt og helt annerledes enn normal styrke, men utrolig god trening. :)

edit; med kettlebells mener jeg øvelsen longcycle - det ser ikke tungt ut, men det er alt annet enn enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...