Gå til innhold

5x5 programmet


Geddy1234

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært en treningsprogram-hore lenge nok!! Har prøvd mye forskjellig, uten kanskje å gi 100 prosent på noe som helst program...hvertfall over lengre tid :)

Nå er det back to basics, kjører på med 5x5 programmet (uten autoregulering):

http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/

Har ikke prøvd dette før, men må si at jeg digger programmet etter ca 3 uker med trening. Jeg elsker øvelsene, og det faktum at oppsettet er lett å forstå og ikke mer komplisert enn det trenger å være :)

Eneste jeg har lagt til er 1 øvelse for biceps og 1 for kjernemuskulatur på dag 1 og 1 for triceps og kjernemuskulatur på dag 3.

Jeg har vært på en liten bulk frem til nyttår, var oppe i 78 kg fordelt på 165 cm (mann). Nå er det deffing som gjelder, for å finne sommerformen. Målet er 70-72 kg med en fettprosent på 10-12%. Vekten er i øyeblikket 75 kg, og jeg går for øyeblikket ned omtrent 0,5 kg hver 2. uke.

Kjører 1-2 kardio-økter i uken, i form av løping (helst intervall).

Jeg er klar over at resultatene med 5x5 blir bedre styrkemessig ved å spise i overskudd, men prøver programmet på deff og foreløpig har det gått bra. Skal nok klare å øke litt i styrke samtidig som jeg går sakte men sikkert ned i vekt. Etter sommeren kan det bli aktuelt med bulking på dette programmet, med mål om å øke styrken betraktelig.

Løfter nå:

Benk 77,5 kg x 5 reps

Bøy 97,5 kg x 5 reps

Mark 100 kg x 5 reps (må jobbe med marken, er svak her :))

Er det andre som har erfaringer med dette programmet, enten på deff eller bulk eller hva det måtte være?

Fant ikke en egen tråd for programmet i forumet...får opp ALT FOR MANGE søkeresultater når søker på "5x5" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bestemt meg for å prøve dette programmet selv.

Er bare på uke 2 enda, men liker programmet godt sålangt.

Er på deff så kjører "nybegynner-stigen" opp til et toppsett. Greit med litt mindre volum på deff tror jeg.

Når jeg blir ferdig på deff blir det samme programmet på leangain ei stund til jeg blir sterk nok (alt er relativt, men vil ha 1RM på 100 i benk, 140 i bøy og 190 i mark iallefall først).

Er nå 180 høy og veier ca 74kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...