Gå til innhold

Noen innspill til min nye 2-splitt?


Friskus

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg?

Tenker jeg kjører myo-reps en periode nå. Vil da også bruke retningslinjene for reps, pauser o.l derfra.

Ønsker å bli bedre i pullups/chins, men synes dette krasjer litt med høyreps treningen i starten av perioden. Har likevel lagt inn dette + baseløft med en 5x5 vri istede. Burde jeg kanskje også lagt dette inn flere dager i uken?

Trente etter x-press programmet før jul og hadde ganske god fremgang på de fleste øvelsene, spesielt baseløft! Nå vil jeg prøve noe annet, og lurer egentlig også litt på periodiseringen, om det er greiest å prøve seg på en lineær første periode, og gå over til en ikke lineær neste?

Og evt, noen andre endringer tar jeg gjerne mot tips om :-)

Dag 1 - Mage, rumpe og lår

- Dynamisk oppvarming

Hipthus med vektskive

Strake markløft

Bulgarske utfall

Legger - sittende i beinpressmaskin

Planken på ball

Sykling

Beinhev i ribbevegg

Dag 2 - Bryst, skuldre og rygg

- Dynamisk oppvarming overkropp

Benkpress med manualer

Pullups

Sittende roing

Skulderpress med manualer

Sidehev

Triceps ex

Nedtrekk

Dag 3 - Mage, rumpe og lår

- Dynamisk oppvarming

Frontbøy

Hipthus med stang

Et-beins strake markløft

Legger - stående i smith

2-3 mageøvelser

Dag 4 - Bryst skuldre og rygg

- Dynamisk oppvarmin overkropp

Markløft

Skulderpress med manualer

Chins

(Decline) benkpress uke 1-3 (Dips uke 4-7)

Foroverbøyd roing

Push-ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste som kan være et problem er vel å ha markløft på dag 4 siden du har Hipthust, frontbøy og strake markløft på dag 3. Ellers ser det meget bra ut.

Takk :D Det jeg også fryktet! Snek den bare inn der fordi jeg gjerne vil ha det med. Kanskje jeg skulle bytte ut en øvelse en av dagene mot den, eller hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo strakmark på dag 1, så da kan du vel godt ha vanlig markløft på dag 3 og kutte ut korsryggøvelser på dag 4.

Mener du da at jeg bare flytter markløften opp til dag 3, uten å endre på noe annet?

Har du forresten noe mening om hvor mange dager i uken jeg bør legge inn chins for å øke repsantallet? (Foreløbig klarer jeg bare 4).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...