Gå til innhold

2splitt til ---?


Admira

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på noen ting:)

Jeg kjører to splitt,dvs

mandag &torsdag bein rygg &mage

tirsdag&fredag overkropp.

onsdag lørdag og søndag kardio

Kan jeg trappe opp med:

mandag &onsdag & fredag :bein,rygg og mage

tirsdag &torsdag &lørdag overkropp

Så kjøre kardioen på morgenen og søndag?

er det det da som er 3 split?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fremdeles en 2 split.

Men tviler veldig på om du vil få bedre resultater av å trene så mye. Spesielt ikke om du skal ha kardio i tillegg. Prøv heller å øke kvaliteten på den treningen du gjør og utnytt hviledagene til restitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag 1 Bryst, Triceps

dag 2 Lår, Legger

dag 3 Rygg, Biceps

dag 4 Pause\Cardio+Mage

dag 5 Lår, Legger

dag 6 Bryst,Rygg,Skuldre

dag 7 Pause\Cardio+Mage

Du kan jo vurdere et program ala dette.. Ihvertfall om du vil trene så mye\ofte;)

tror jeg må sette meg ned og lage ett nytt program.. Hatt det samme nå lenge, kanskje greit med litt variasjon og :) og evnt flere øvelser per muskel.

Men for all del, fungerer greit som jeg gjør nå og, hatt veldig gode resultater, men kjeder meg så på hviledagene:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet med treningen da? For kun styrke kan et fullkroppsprogram være det beste, 5x5, dietmar og sheiko.

Hvis du likte 2 splitt, kan du vel bare bytte ut alle øvelsene og antall reps for en periode, eventuelt 5-3-1 programmet.

Hvis du ønsker en 3-4-5-6 splitt så ligger det millioner av dem på nettet og så kan du vel bare fylle de inn med favorittøvelsene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som nevnt over her bør man være litt forsiktig med å kjøre enda fler dager med hard styrke under en 2 split. Man trener allerede musklene "ofte" allerede og man kan derfor fort ende opp med slitasjeskader hvis man er uheldig.

Sier dette først som sist siden jeg er vant til aggresive forum rundt om: dette er etter egen erfaring og andre erfarne folks meninger som jeg har "snappet opp" rundt om, kan ikke vise til noen doktoravhandlinger:blush:

Lykke til med å finne en treningsrytme som passer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som nevnt over her bør man være litt forsiktig med å kjøre enda fler dager med hard styrke under en 2 split. Man trener allerede musklene "ofte" allerede og man kan derfor fort ende opp med slitasjeskader hvis man er uheldig.

Sier dette først som sist siden jeg er vant til aggresive forum rundt om: dette er etter egen erfaring og andre erfarne folks meninger som jeg har "snappet opp" rundt om, kan ikke vise til noen doktoravhandlinger:blush:

Lykke til med å finne en treningsrytme som passer:)

Takk for svar:) Enig m deg der. 2 split har fungert veldig godt til nå, tenker jeg legger inn litt flere øvelser på de forskjellige muskelgruppene og innfører en hviledag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange øvelser/sett/ bruker du å ha forresten? Trente meg lei 2 split selv med 3 øvelser per muskelgruppe med 4 sett og 5-6 rep hver gang. Fremgangen kicket fort inn etter at jeg la om til å variere hvem muskelgruppe som hadde "hovedfokus" for hver del i splitten. Feks Mandag uke 1: Bryst/triceps/skuldre med fokus på bryst den mandagen. Neste split dag feks torsdag med samme muskelgrupper har man feks fokus på triceps, neste gang skuldre osv. La bare inn en ekstra øvelse med 4 sett for den muskelen man fokuserte på den dagen. Variere øvelser man bruker fra økt til økt fungerer også bra;)

Synes også at det ble mer "giv" på treningen siden det ikke ble det samme hver gang med denne rulleringen.

Dette så sinnsykt rotete ut, men håper det er forståelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange øvelser/sett/ bruker du å ha forresten? Trente meg lei 2 split selv med 3 øvelser per muskelgruppe med 4 sett og 5-6 rep hver gang. Fremgangen kicket fort inn etter at jeg la om til å variere hvem muskelgruppe som hadde "hovedfokus" for hver del i splitten. Feks Mandag uke 1: Bryst/triceps/skuldre med fokus på bryst den mandagen. Neste split dag feks torsdag med samme muskelgrupper har man feks fokus på triceps, neste gang skuldre osv. La bare inn en ekstra øvelse med 4 sett for den muskelen man fokuserte på den dagen. Variere øvelser man bruker fra økt til økt fungerer også bra;)

Synes også at det ble mer "giv" på treningen siden det ikke ble det samme hver gang med denne rulleringen.

Dette så sinnsykt rotete ut, men håper det er forståelig:)

Her er mitt program nå, selv om jeg av og til varierer med kardio dagen og beindagen etter dagsformen :)

Mandag: . knebøy(5x5- 55-80 kg på)

markløft(5x5- 40- 60 kg på)

bulgarsk utfall(3*10- hentler 20 kg)

leggpress, rompe, beincurl foran og bak

tåhev 5x5 85 kg

Nordic hamstring 3x til faliure

Mage

1 sett med maks vekt i alle øvelsene

Tirsdag:

curl med stang21kg 5x5

curl med hentler 20 kg 5x5

benkpress 5x5 med 40-55 kg på

triceps 5x5 til faliure evnt

nedtrekk 24 kg 5x5

Low row 24 kg

5x5skråbenk med hentler

flies liggende og stående. 5x5 varierer litt med vekter alt etter hvor kjørt jeg er etter de andre øvelsene

Chinups. Mage

Onsdag: 1 time kardio - helst stepping

Torsdag: Likt som mandag

FredaG: Likt som tirsdag

Lørdag: 1 time kardio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut i mine øyne det programmet der:)

Det eneste jeg ville lagt til er noen rene skulder øvelser, lateral raise feks, men det kjenner du best selv om det er nødvendig for deg eller ikke.

Imponerende treningsmengde du har i løpet av uken forresten:)

Takk, skal legge til flere skulderøvelser. :)

Glemte å skrive militærpress 5x5 25kg pluss 1RM 35 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...