Cherry Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Jeg har en stund nå slitt litt med overvekt. Jeg er ei jente på 24, 183 cm og veier 89,9 kg (det virker kanskje ikke som mye overvekt, men dette er ikke trente 89,9 kg...dette er late 89,9 kg.. ) Jeg har mangel på energi, og styrke i hverdagen. Blir fort sliten. Problemet jeg sliter med er kosthold. Jeg har vanvittig dårlig spisevaner. Jeg kan gå uten mat nesten et helt døgn, også når jeg spiser da er det gjerne et gigantisk stort junkfood måltid. Jeg sliter VIRKELIG med hva jeg skal spise. Hører konstant, spis små måltider med jevne mellomrom. Helt enig!!! MEN HVA DA?? Jeg har ofte vært støttemedlem hos ulike treningssentre. Du veit, starter motivert på treningsstudio..så slutte å gå, og dermed kun betale medlemsskap uten å trene. Jeg har blitt blakk på å være støttemedlem. Nå vil jeg trene hjemme, eller ute. Men aner ikke hva!! Jeg har tilgang til ellipsemaskin og spinningssykkel. Målet er å få ned fettprosent, og øke muskelmasse. Hjeeelp... Noen kostholdsplan? Treningsplan? Noen råd til en forvirret sjel?? Hadde satt stooor pris på det Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27948-hjeeelp-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaffa86 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 hei hei =) så bra at du vil ta tak i egen helse =) først: det å gå all-in på en vill treningsplan og kostholdsplan laget av andre er fullt mulig bare å Google opp på nettet......MEN kommer det til å funke for deg?? om jeg sier du må begynne med intervaller og spise cottage chees til frokost? du må finne noe som funker for deg, som du kan og vil følge resten av livet. her snakker jeg av erfaring, både fra meg selv og andre. har selv hatt mye høyere vekt enn deg, men er 15 cm lavere enn deg...husk at det du ser i speilet er viktigere enn tallet på vekta. ( minner meg selv på dette ukentlig ) det som er fint nå er at det bare kan bli bedre =) først smører du deg med tålmodighet Kosthold: hva liker du av SUNN og NÆRINGSRIK mat? fyll skapene dine med dette, og bare dette. "Kjøpt er spist" om du er vand med å spis et stort måltid, må det planlegging til...kjiipt men sant. spis vær 3 eller 4 time for å få en rutine, selv om det er det totale kcal inntaket som er viktigst.... sett alarm på mobilen om du er av dem som glemmer og spise... lag niste, gjerne for flere dager Trening: begynn i det små så du ikke går lei, 15 min på ellipsen før du reiser på jobb? 15 min på sykkelen etter jobb? Hva liker du å gjøre? gå tur? sykle? svømme? danse? tenk over aktivitet i hverdagen også, gå i trappa, ta minst mulig buss osv, husarbeid... det er lov å prøve og feile, det tar tid å skape endring. ønsker deg masse lykke til =) send meg gjerne en privatmelding om du ønsker det =) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27948-hjeeelp-trenger-r%C3%A5d/#findComment-955085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherry Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 hei hei =) så bra at du vil ta tak i egen helse =) først: det å gå all-in på en vill treningsplan og kostholdsplan laget av andre er fullt mulig bare å Google opp på nettet......MEN kommer det til å funke for deg?? om jeg sier du må begynne med intervaller og spise cottage chees til frokost? du må finne noe som funker for deg, som du kan og vil følge resten av livet. her snakker jeg av erfaring, både fra meg selv og andre. har selv hatt mye høyere vekt enn deg, men er 15 cm lavere enn deg...husk at det du ser i speilet er viktigere enn tallet på vekta. ( minner meg selv på dette ukentlig ) det som er fint nå er at det bare kan bli bedre =) først smører du deg med tålmodighet Kosthold: hva liker du av SUNN og NÆRINGSRIK mat? fyll skapene dine med dette, og bare dette. "Kjøpt er spist" om du er vand med å spis et stort måltid, må det planlegging til...kjiipt men sant. spis vær 3 eller 4 time for å få en rutine, selv om det er det totale kcal inntaket som er viktigst.... sett alarm på mobilen om du er av dem som glemmer og spise... lag niste, gjerne for flere dager Trening: begynn i det små så du ikke går lei, 15 min på ellipsen før du reiser på jobb? 15 min på sykkelen etter jobb? Hva liker du å gjøre? gå tur? sykle? svømme? danse? tenk over aktivitet i hverdagen også, gå i trappa, ta minst mulig buss osv, husarbeid... det er lov å prøve og feile, det tar tid å skape endring. ønsker deg masse lykke til =) send meg gjerne en privatmelding om du ønsker det =) Tusen takk for så oppmuntrende melding Det setter jeg stor pris på. Hvordan klarte du å gå ned? Og føler du at du ligger på idealvekta nå, altså er du fornøyd når du ser deg i speilet? Jaffa86 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27948-hjeeelp-trenger-r%C3%A5d/#findComment-955730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaffa86 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 =) jeg begynte som jeg sa i det små. Finne ting jeg liker å spise og å gjøre. Sette små mål, og store mål. Slik at man fortsetter å være motivert når det går trått, eller venner og familie viste lite forståelse for min livstils endring. noen av de endringene jeg gjorde i starten har jeg beholdt, andre er byttet ut... idelavekt ja......pr. deffinisjon er jeg ikke overvektig, men driver å kvitter meg de de siste 5 kg, de sitter hardt, og får jeg dem først av, så kommer de lett på igjen. så det er der jeg er nå, altså lære meg å holde vekten, ikke bare gå ned . er inne i en god periode nå der jeg er fornøyd med speilbilde, og føler meg sunn og sterk. da kommer kg letter av også, om man ikke går rundt med et konstant stress i kroppen....vekta er jo bare et tall uansett, kroppssammensetning er noe annet Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27948-hjeeelp-trenger-r%C3%A5d/#findComment-955899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Først og fremst så er det kostholdet du må få orden på. Hvis f.eks. hverdagen din ikke passer med å spise mange små måltid hver dag kan du jo heller vurdere å spise etter PF prinsipper? for meg fungerte det mye bedre i hverdagen. Periodisk faste for dummies - fitnessbloggen.no (ikke ta deg nær av overskriften) Deretter må du bare bruke fantastien til å finne måter å trene på. Gå til innkjøp av strikker med forskjellige motstander og en pullupbar så har du kommet langt. Finnes mange gode artikler her ang. hjemmetrening:) bla: Hjemmetrening - 10 effektive øvelser - Fitnessbloggen.no 50 effektive kroppsvektøvelser - fitnessbloggen.no Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27948-hjeeelp-trenger-r%C3%A5d/#findComment-955938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.