Gå til innhold

Innkjøp av kosttilskudd!


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Tenker jeg skal gå til innkjøp av kosttilskudd etterhvert nå! og lurer på hvor jeg får kjøpt de "beste" ! Og meninger ang de!

Disse kommer jeg nok til å kjøpe, av erfaring:

1. Kreatin monohydrate: kjøper jeg nok fra PF, som jeg hadde før. Følte dette funket

2. Proteinpulver(100%whey) har jeg brukt før fra PF. Noe jeg følte var en grei smak(sjoko/jordbær) og ble ikke mye klumper.

3.ZMA-X fra PF gjorde underverker for søvnen/restitusjonen min, følte jeg ihvertfall!

Fra før har jeg tran(?)!Noe bedre?Som ikke koster skjorten?

Vurderer også å få skaffet meg:

1. D-vitamin: Hvor/hvor mye bør man få i seg daglig? Noe tips?

2. Betakaroten: Denne er jo blitt mer og mer "forbudt" i norge i større doser. Noen anbefalinger?

3. Fettforbrennere/måltidserstattere: Dette pga er student og har av og til dårlig tid/lite penger til å lage meg skikkelige måltider! Er dette noen vits eller er det bare fanteri?

Ellers: Noe å anbefale for student, som skal ned i vekt/fett%?

- MartinM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Ingen som vil svare? Har lest hva man BØR få i seg osv, men her tenker jeg mer på "hvor kan jeg få de sterkeste sakene" på en måte:P hehe! Ting som folk faktisk bruker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke stort om kosttilskudd, så dette er kanskje ikke svaret du vil ha, men jeg skribler ned min mening likevel:

For å gå ned i vekt/fettprosent så må du gå i energiunderskudd, men du kan gå i energiunderskudd uten å eliminere matvarer fra kosten. Gjennom et variert kosthold bestående av både fisk og kjøtt, i tillegg til grønnsaker, får de fleste i seg det de trenger. Å ta noen ekstra vitaminer dersom man føler for det er kanskje ikke det dummeste, men jeg klarte meg fint uten noe som helst tilskudd da jeg gikk ned 25 kg på 7 måneder. Det handler bare om å velge matvarer som er bra for kroppen din :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Til å være student og opptatt av økonomien så syns jeg det var mye på den lista der som ikke akkurat er innenfor et studenbudsjett.

Jeg ville, om jeg var deg vell og merke, kjøpt Proteinpulver og evt kreatin monohydrat (siden det er tilnærmet gratis) i tilegg til Omega 3 og multivitamin/mineral. Resten ville jeg brukt på skikkelig kost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Til å være student og opptatt av økonomien så syns jeg det var mye på den lista der som ikke akkurat er innenfor et studenbudsjett.

Jeg ville, om jeg var deg vell og merke, kjøpt Proteinpulver og evt kreatin monohydrat (siden det er tilnærmet gratis) i tilegg til Omega 3 og multivitamin/mineral. Resten ville jeg brukt på skikkelig kost!

Eneste jeg kan se er fettforbrennere/måltidserstattere og betakaroten.

Vitamin- D er nokså viktig grunnet jeg har slitasje 2 steder i ryggen,antydninger til prolaps osv. Ble anbefalt av kiropraktor å ta solarium for å få vitamin-d men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Kjøp gjerne Vitamin D som tilskudd om du trenger det og/eller har råd. Men det er ikke make it or break it for trening din. Men om det er andre grunner til at du trenger det så er det jo en annen sak.

Fettforbrennere er bare svindyre og glorifiserte kapsler med caipicin, grønn te og ymse røtter og urter. Det er ikke det som får deg ned i vekt. En ting er om det er en målbar effekt, som de hevder. Det kan så være, men jeg kan målbart drikke en dråpe vann, men er ikke det som er make it or break it om jeg må pisse. Noen ting er målbare, men i den store sammenhengen er en dråpe i havet. En dråpe til 500kr måneden. Man kan ikke ta snarveien forbi hardt arbeid, rein kost og innsats over tid.

Betakaroten? jeg ser ikke engang hvorfor det skal være et tilskudd annet en å bli brunere...Men koster vell 9kr for et kilo gullrøtter :p Dette er bare jåleri og ikke akkurat noe jeg vill gitt rom i et allerede tight studentbudsjett. Brunfarge får du til sommeren, men vil du ikke heller være i god form når du soler deg en å starte sommeren tynnfeit og småbrun? :)

Just saying ;) Ikke ta det som kritikk eller noe, er bare hva jeg mener om de forskjellige tingene, prioriteringer og et stramt budsjett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Haha blir ikke brun! Ser hva du mener skjønner du;9 Bare vurderer de siste der;) zma-x, prottis og mono= sure thing;) resten bare vurderer jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...