Gå til innhold

Treningsprogram for muskeløkning (2-split)


AndreZ

Anbefalte innlegg

Jeg har trent noen måneder nå, med dette programmet. Føler jeg får god utbytte av treningen, og jeg øker styrke i alle øvelser.

Jeg er 19 år. Jeg veier pr dags dato 105kg, er 186cm høy, har en fettprosent på ca 28%.

Spørsmålet mitt er da om dette egentlig er et greit program?

Dag 1(Bryst, Skuldre, Triceps)

Benkpress 5x5

Militærpress 3x8

Dips 3x10

Skrå flyes 3x10

Sidehev 2x10

2x10 nedtrekk/smalbenk

Dag 2(Rygg, ben, biceps)

Knebøy 5x5

Markløft 5x5

Strak mark 3x10

Leg extensions 2x10

Chins/nedtrekk stang 2x10

Sittende tåhev 3x10

Forover roing 2x10

Curls 3x10

Trener mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

Selv om jeg har vært slapp de siste ukene, så prøver jeg å gå 60 minutter hver morgen, før første måltid.

Angående kosthold så holder jeg meg på 2500kcal hver dag. Meningen med kostholdet er å gå ned i fett%, og øke muskelmasse.

Selv om dette er litt irrelevant med tanke på treningsprogrammet, kan jeg fortelle hvordan jeg setter opp måltidene mine:

455ddecaaa3f71655f5c24e11e5236e2.png

Hensikten med dette innlegget er å få innspill på hva jeg kan gjøre annerledes med treningsprogrammet mitt. Tar imot alle innspill.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye løfter du i bøy/mark/benk/press?

Mange øvelser, kan fint hende du hadde tjent på å kutte mesteparten av øvelsene fra hver treningsdag.

Hvordan du skal orke å prestere awesome og ha fremgang på både benk, press, OG dips/knebøy, mark, leg ext og.. hva enn det siste var , på 2500kcal, skjønner jeg dårlig

Kvalitet over kvantitet.

Du og jeg er ganske like(105kg 183cm), og jeg må ihvertfall ha 3k+ kcal om jeg skal kunne prestere bra på trening. Og jeg har langt færre øvelser enn deg.

Men jeg har igjen styrkeløfting som mål, og det er jo ikke sikkert du har(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, beklager, det glemte jeg helt av. Jeg har heller aldri "makset" vekter. Her er hva jeg løfter på en normal dag, siste settet i en øvelse:

Knebøy: 5 x 100kg

Markløft: 5 x 110kg

Benkpress: 5 x 80kg

Vet ikke helt hva du mener med press, men kan det være militærpress? :blush:

Militærpress: 8 x 30kg

Samtidig, har jeg økt veldig mye (syns jeg) i dips. Nå vet ikke jeg hva maskinen jeg har brukt heter, men det er en hjelpemaskin for dips, som lar det stå på en plate for å minske vekten, for å gjøre dips enklere. Når jeg startet å trene makset jeg denne, å klarte så vidt 4-5 repetisjoner. Nå klarer jeg 5 repetisjoner uten noe hjelpemidler.

Helt ærlig så har jeg ikke veldig mye peiling, men mitt ønske og mål er å gå ned i fett% samtidig øke muskelmasse. Jeg spiser ren mat som kjøtt, grønnsaker, ris, spiser BCAA og kreatin, og drikker proteinshaker. Syntes faktisk det er vanskelig å nå 2500kcal ved å spise alt dette.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med kcal, men vil jeg gå ned i fett% om jeg spiser mer? Forstår at dette er hva jeg må gjøre, men hvordan kan jeg da samtidig miste fett%? Vil vel gå opp i vekt om jeg spiser over kcalforbruk? Burde jeg begynne med cardio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sats på 1 av tingan. Du kan ikke bygge muskla samtidig som du skal ned i vekt. Men samtidig vil du bli fornøyd me å gå ned i fett % der muskla blir mer synelig. Jeg er 177 og veier 85kg og spiser 2600kcal for dagen og skal NED i fett %. du er ganske høy, å treng mye mer mat. sjekk kcal forbruke ditt å finn ut hvor mye du trenger for og holde vekten stabil. Å spise veldig lite mat vil du bare miste muskler osv. la ting ta tid. spis sunt og tren hordt, hvil nok !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...