Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått oppsatt treningsprogram, og trener mellom 4-6 dager i uken, men kostholdet er litt utydelig for meg enda, da jeg er ganske ny på akkurat dette området. Så hadde trengt noe hjelp fra noen som kan dette.

Veier 60 kilo, og er rundt 160 høy

I følge undersøkelser jeg har sett til nå skal jeg ha 1687 kcal pr dag. Målingene er beregnet på antall kcal du trenger pr. dag.

Vedlikehold av muskelmasse: 2108 kcal.

Gå ned i vekt / diett: 1687 kcal

Hva anbefaler du/dere at jeg spiser for og ligge på rundt 1687 kcal pr dag?

Noe av det jeg har spist til nå er blant annet:

frokost: skyr + banan

lunsj: kyllingwrap + grønnsaker, eventuelt smoothie

middag: biff, svin, kylling m/ris, eller wok

før/etter trening: bca + proteinshake

kvelds: egg, eller havregryn

Hva bør jeg endre/spise for og gå ned i vekt og ligge på 1687 kcal? Målet er og gå ned i vekt, og bli mer markert.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27830-kosthold-og-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

da er det jo ikke så ille:) eller 1 stk pitabrød feks... jeg er veldig glad i spelt lumper jeg da. med pålegg eller til taco

Har begynt og bruke speltlompene fra bauer i det siste, når det kommer til og lage pizza og lignende :-)

nei, 200 kcal er slettes ikke ille, men bytter man ut lefsa med 100g karbonadedeig/kyllingfilet og 2-300g grønnsaker ekstra får man et mye større og mettende måltid.

selv kuttet jeg ut tacolefser for jeg synes ikke de var verdt kaloriene, synes ikke de metter eller smaker noe særlig.

les på innholdsfortegnelsen i begynnelsen, så blir du å lære deg hva som er hva.

kalorier-i.no og matvareguiden.no er også til stor hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...