Gå til innhold

Liggende lårcurl - vondt


ReBella88

Anbefalte innlegg

Får fryktelig vondt i toppen av leggene når jeg utfører liggende lårcurl.. Det gjør vondt mye før jeg blir sliten i rumpe og hamstrings. Why?

Prøve beskrive smerten.. Er som at musklene på toppen(bak) leggen "hopper" rundt? Hæææ?!Som om man trykker en muskel over en skjelettkant? Noen som skjønner som fantastiske forklaring? :roflmao::dead::oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder foten stabil, altså at sålen er flat gjennom hele øvelsen, blir vanlig 90 grader i ankelen tenker jeg.

Prøv å presse tærne mer opp, slik at du ikke aktiverer gastrocnemius - den leggmuskelen som fester over kneleddet og er delvis med i en knefleksjon. Dersom en aktiverer tibialis anteroir (antagonisten, muskelen på motsatt side som jobber motsatt) vil en heller ikke aktivere gastrocnemius så mye. Det kan også lønne seg å tøye leggene før øvelsen/mellom settene

Prøv det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å presse tærne mer opp, slik at du ikke aktiverer gastrocnemius - den leggmuskelen som fester over kneleddet og er delvis med i en knefleksjon. Dersom en aktiverer tibialis anteroir (antagonisten, muskelen på motsatt side som jobber motsatt) vil en heller ikke aktivere gastrocnemius så mye. Det kan også lønne seg å tøye leggene før øvelsen/mellom settene

Prøv det neste gang :)

Opp, som i mot knærne? :)

Får prøve det på benøkta imorgen og satse på at det blir bedre :D

Kjipt å måtte gi seg på få reps fordi leggen gjør vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt det samme, og det som funket for meg var:

Sittende leg curl i stedet for liggende

Litt aktivering av rumpa først typ glute bridge

Justere den rullen som er bak leggen lengre opp, og legge meg lengre opp

Mulig det er placebo men - tenke hardt på å bruke hams og ikke leggene

Lettere vekter, flere reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp, som i mot knærne? :)

Får prøve det på benøkta imorgen og satse på at det blir bedre :D

Kjipt å måtte gi seg på få reps fordi leggen gjør vondt ;)

Ja stemmer

Jeg tør påstå at du har ganske stram leggmuskulatur, så å tøye vil nok hjelpe en god del!

Har det litt det samme, og det som funket for meg var:

Sittende leg curl i stedet for liggende

Litt aktivering av rumpa først typ glute bridge

Justere den rullen som er bak leggen lengre opp, og legge meg lengre opp

Mulig det er placebo men - tenke hardt på å bruke hams og ikke leggene

Lettere vekter, flere reps

Ja stemmer - samtidig gir sittende legcurl mindre ROM(alt hva en stiller puten på selvsagt), som gjør det lettere å ikke aktivere gastrocnemius i så stor grad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...