Gå til innhold

Tipper fremover i knebøy


Marna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har slitt litt med det samme. Teknikkmessig, så tipper jeg du ikke er flink nok til å trekke baren ned i skuldrene for å lage spenn i overkroppen. Trekk den ned i skuldrene, dytt brystet framover og pass på å lage skikkelig spenn. Fokuser på å presse skuldrene bakover når du går opp. Tenk at det henger noen strikk fra taket som "trekker" skuldrene dine opp.

For det andre, så har du mest sannsynlig svak korsrygg. Du burde derfor prøve å gjøre ting som f.eks. rygghev for å bygge opp styrken din her. Vær forsiktig med å dytte på mer vekt, når du kjenner teknikken ikke sitter, så betyr det at du enten trenger å trene mer teknikk, eller styrke noen muskler som henger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over skulderblad, der den skal ligge. Trekker albuene tilbake. Har spurt om hjelp til dette for å sjekke om jeg hadde riktig plassering, og fikk beskjed om at den var helt fin.

Slik omtrent?

dsc_43601.jpg

Alle fingre på samme side av stanga? Du klemmer stangen fast på skulderbladene?

Løfter du med sko, eller i sokkelesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over skulderblad, der den skal ligge. Trekker albuene tilbake. Har spurt om hjelp til dette for å sjekke om jeg hadde riktig plassering, og fikk beskjed om at den var helt fin.

Albuene skal ikke tilbake, albuene skal fram... :)

Jeg tippet også fram før, men det ble mye bedre etter jeg lærte meg å "brette staga over skuldrene". Om jeg tipper framover så drar jeg stanga nedover som beskrevet over her, og skyver albuene fram. Det har hjulpet meg veldig :)

Det hjelper meg også å heve blikket litt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...