Gå til innhold

kreatin/proteinpulver!


simon2013

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 15 år som trener styrke 3-4 ganger i uken og fotball 3 ganger i uken. Jeg føler musklene har stoppet opp å våkse så jeg vurderer kreatin og proteinpulver. Jeg har proteinfabrikkens kreatin og vurderer å kjøpe protein pulver fra dem. Hvor mye forskjell vil jeg merke til sommeren starter? :)o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteinpulver og kreatin er ikke vidunderdop som gjør deg svær og muskuløs på kort tid. Du er 15 år og ennå i vekst, jeg tror enkelt og greit at litt mer mat ville gjort susen for deg. Proteinpulver er er et tilskudd du kan bruke dersom du sliter med å få i deg nok proteiner, gjennom kosten. Kreatin bygger heller ikke musklene for deg, men er et greit tilskudd å bruke for å gi energi til musklene og prestere bedre på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du spør om er faktisk helt umulig å svare på ettersom du ikke sier noe om din vekt og ditt kosthold ellers. Jeg ville nok først prøvd å øke matinntaket. Kjør på med masse bra mat med høyt proteinnhold. Mas på de du bor med om mer bra mat som kylling, storfe, svin, tunfisk, kesam, skyr, melk, egg, bønner, linser.

Og husk, det at du er såpass ung gjør det vanskeligere for deg å bygge muskler enn en på for eksempel 20, rett og slett grunnet testosteron. Var jeg deg ville jeg fortsatt som du gjør, økt matinntaket (sunn mat) og latt kroppen utvikle seg som den gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...