Gå til innhold

Løpe en mil?


Elli

Anbefalte innlegg

Jeg skulle også ønske at jeg klarte å løpe mer, men min kropp klarer det rett og slett ikke enda. Dog har jeg lært at man ikke skal sammenligne seg meg andre, kun med seg selv - så jeg gjør det, og det anbefaler jeg deg å gjøre også. Så lenge du har progresjon, så er det som er viktigste ;) Jeg klarer foreløbig bare å jogge 400-500 m, hehe, så her snakker vi dårlig form! Men for en stund tilbake kunne jeg bare gå den samme distansen, så jeg har hatt progresjon. Nå går jeg litt over en mil et par ganger i uka ;)

Det jeg egentlig skal frem til (ja, jeg har en tendens til å snakke meg bort om andre ting) er at endomondo er supert å innstallere og ha med seg på tur. Jeg syntes i hvert fall det er motiverende å se hvor langt jeg går, hvor lang tid jeg bruker, hvor mye jeg forbruker av energi (lurer på hvor nøyaktig en slik måling er - har plotta inn både vekt, høyde og alder) og ha oversikten over alle treningsøktene mine. Da kan du faktisk se om du har progresjon :thumbsup: Krever dog en smarttelefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du i Oslo kan du kanskje få litt avveksling ved å trene på innebanen på Bislett? Deilig underlag, og noe litt annet enn å løpe på stedet uten å komme noe sted.

Jeg brukte mye pyramideløping da jeg skulle trene meg opp til mitt første Sentrumsløp, det og å legge på 0,1 eller 0,2 km hvert minutt, det er så lite av gangen at man knapt merker at man løper fortere før man er oppe i en km mer i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...