Gå til innhold

Hvor mange kaloriet må JEG ha?


kRisi

Anbefalte innlegg

Heihei! Er en gutt på 17 år som prøver å slanke seg. Jeg prøver å trene minst styrke/kondis(intervall og jogging) 4 ganger i uken + har en gymtime på skolen. Ifølge diett.no må jeg ha ca 2785 kaloriet per dag, men hvor mange må jeg ha for å gå ned i vekt? Først tenkte jeg rundt 2000 daglig, så kommer treningen opp på der igjen?

Høgde: ca 180

Vekt: 93

Kjønn: gutt

Alder: 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Er en gutt på 17 år som prøver å slanke seg. Jeg prøver å trene minst styrke/kondis(intervall og jogging) 4 ganger i uken + har en gymtime på skolen. Ifølge diett.no må jeg ha ca 2785 kaloriet per dag, men hvor mange må jeg ha for å gå ned i vekt? Først tenkte jeg rundt 2000 daglig, så kommer treningen opp på der igjen?

Høgde: ca 180

Vekt: 93

Kjønn: gutt

Alder: 17

Vet ikke om du har sett den men diett.no har også en funksjon (under "Mine mål") der du kan sette deg et mål for vektnedgang frem i tid. Så regner programmet ut hvor mange kalorier du trenger per dag for å nå målet ut i fra bl.a. aktivitetsnivå og andre data du har lagt inn om deg selv :) Vet dog ikke hvor pålitelig denne kalkulatoren er da, men den kan kanskje gi deg en indikasjon om ikke annet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har sett den men diett.no har også en funksjon (under "Mine mål") der du kan sette deg et mål for vektnedgang frem i tid. Så regner programmet ut hvor mange kalorier du trenger per dag for å nå målet ut i fra bl.a. aktivitetsnivå og andre data du har lagt inn om deg selv :) Vet dog ikke hvor pålitelig denne kalkulatoren er da, men den kan kanskje gi deg en indikasjon om ikke annet? :)

Oi, det hadde jeg ikke merket. Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...