Gå til innhold

koke ut alkohol?


snuppa63

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ganske sikker på det ja. Blir som å sammenlikne det med å røyke/innhalere alkoholdunst. Får fremdeles i deg kaloriene fra alkoholen. Leste det da jeg så en artikkel om ei som hadde "oppfunnet" en glassbolle med rør nedi, hvor du skulle tenne på drikken, og røyke alkoholen. Finnene gjør det med vodka på badstuovn osv. :lol:

Om du klarer å få vekk all alkoholen under matlagingen er jeg dog usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på det ja. Blir som å sammenlikne det med å røyke/innhalere alkoholdunst. Får fremdeles i deg kaloriene fra alkoholen. Leste det da jeg så en artikkel om ei som hadde "oppfunnet" en glassbolle med rør nedi, hvor du skulle tenne på drikken, og røyke alkoholen. Finnene gjør det med vodka på badstuovn osv. :lol:

Om du klarer å få vekk all alkoholen under matlagingen er jeg dog usikker på.

Åja! så du mener at kaloriene blir i maten mens alkoholen fordamper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! så du mener at kaloriene blir i maten mens alkoholen fordamper?

Nei, alkohol består ikke av ren alkohol, den er laget av noe feks druer, sukkerrør, korn, malt etc. Så det er også karbohydrater i det. Ang. kcal i ren alkohol er vell det uansett energi som kroppen forbrenner for å få deg edru (slik at du ikke dauer) og har ikke noen direkte link fra alkoholkalorier til fettlagring. Men så lenge du forbrenner alkohol så forbrenner du ikke noe annet, så det havner på "vent" og lagres underveis.

Men igjen, hvor mye alko har du i maten du lager? Såfremst du ikke spiser rødvinssaus til hvert måltid eller har en ølboks i all kraften du lager så skal man være temmelig fitnessforstyrra for å bry seg om kaloriene i "en klunk rødvin" eller lignende.

Alkoholen fordamper = ingen alkohol, ingen kalorier i den alkoholen som nå er borte. MEN siden du tvilsomt lager mat av ren alkohol så vil selvfølgelig de kaloriene som stammer fra f.eks karbohydratene i øllet være igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...