nybegynner1 Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hei! Jeg har nylig startet med styrketrening og føler jeg har god kontroll på treningen i seg selv. Har alltid vært passe atletisk, men i det siste har formen tapt seg. Tipper jeg har en fettprosent på 15-16 for øyeblikket. Det største problemet jeg har er å vite hvor mye og hva jeg skal spise. Målet er å få ned fettprosenten til ca 12, og ligge der mens jeg bygger muskler videre. Nå i starten vil det altså handle om å gå ned i fettprosent samtidig som jeg bygger. Og det er vel ikke noe problem helt i starten? Hvordan skal jeg etterhvert vite at jeg får i meg nok til å øke i muskelmasse samtidig som jeg opprettholder en akseptabel fettprosent? Jeg er 21 år gammel Veier 77 kg Er 177 høy Trener styrke 4-5 ganger i uken En vanlig dag kosthold: Frokost: 3 knekkebrød med ost og 2 egg Lunsj etter trening: havregryn med lettmelk, syltetøy og 1 banan + protein Shake Middag: kyllingsalat Kveldsmat (jobber kveld, så trenger litt ekstra etter jobb): 200g kyllingfilet med asparges og brokkoli. Hva tror dere om dette? Hvordan ville kroppen respondere på dette over for eksempel 6 mnd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hei! Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut? Hvordan vet du fettprosenten er 15-16 (da regner jeg kanskje med at du er gutt, iom du ikke oppgir det?) Kostholdet ditt besto av lite kcal og litt uheldig sammensetning av makroer/matvarevalg - iaf med din målsetning og utgangspunkt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nybegynner1 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Takk for svar! Er gutt ja. Jeg er aldeles ikke sikker på fettprosenten. Drev litt med målinger for noen år tilbake, og tipper sånn ca utifra hvordan ting var da. Kan også si at jeg har litt for mye, men er ikke tykk. Mandag: rygg og triceps Tirsdag: bein og skulder Onsdag: bryst og biceps Torsdag: fri Fredag samme som mandag Osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrsyre Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Med et kort overblikk på matplanen din tror jeg faktisk jeg kunne spist nesten alt det der alene til frokost. Du trenger mer mat! Therese 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Siden du er nybegynner anbefaler jeg at du trener gjennom hele kroppen 3ganger i uken - og det lar seg vanskelig gjøre med splitprogram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.