Gå til innhold

Kosttilskudd av diverse slag


thelion

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Først vil jeg takke for en super nettside og forum.

Har plukket opp mange tips som har hatt stor betydning for min helse.

En liten presentasjon av meg selv:

Er gutt, 29 år, som har på ca 8 mnd tatt av 20 kilo fett og bygget opp x antall kilo muskler.

Vekten er for tiden 83 kg og er 174 cm.

Har gått på lavkarbo og periodisk faste (måtte bare teste det :))

og kombinert styrke/kardio under hele perioden.

Trener styrke 3 ganger i uken og kardio 2 ganger i uken (litt mindre kardio nå på vinterhalvåret men prøver å holde det ved like med sykling).

Målet mitt når jeg startet med dette var å se hva jeg selv psykisk klarte å utføre med kroppen min (er nysgjerrig av natur :p).

Så etter å ha lest artikkel etter artikkel om styrke, kardio, kosthold osv osv bestemte jeg for at dette er noe jeg vil teste UTEN ekstra kosttilskudd (protein, kreatin osv).

Jeg bygget opp planen min med kun styrke, kardio og rett kosthold.

Etter desse 8 mnd har jeg som sagt gått ned 6 buskestørrelser og 3 skjortestørrelser (jupp var feit før).

Har fått mer definert kropp og helsen er på topp.

Har aldri følt meg bedre.

Så her kommer min undring:

Er det virkelig nødvendig med kosttilskudd for å kunne bli mer definert, bygge muskler og bli slankere?

Må en ta proteinpulver før/etter/begge deler en treningsøkt, DMZ, ATP, kreatin osv?

Regner med at en del av dere vil svare det er nødvendig for fremgang og muskeløkning, men det skal være sagt at jeg har hatt begge deler, kanskje ikke like kjapt hvis jeg hadde tatt kosttilskudd.

Eneste jeg har tatt av kosttilskudd er Møller's multivitaminer (noe jeg alltid har gjort, ingen grunn til at Møller's vart tatt frem)

Takker for all tilbakemelding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...