Gå til innhold

Ned i vekt etter svangerskap, kaloriunderskudd og trening

Lelvenes

Anbefalte innlegg

Jeg gikk opp 40 kg under svangerskapet mitt, til 100kg. Nå, 4,5 mnder etter ligger jeg på 88kg. Jeg vil tilbake på min trivselsvekt som ligger på 60-65 og har derfor gjort noen drastiske endringer.

Trener styrke, balanse og kardio 4-5 ganger i uken, å har lagt om kostholdet mitt enormt. Kuttet ut all brus og søtsaker, å bruker feks sukrin som etstattning for sukker. En del mager kesam, mager cottage cheese, banan, havregryn, grønt, rent kjøtt og fullkornsprodukter.

Ser inne på dvs tråder her inne at man kan legge på seg av kaloriunderskudd og mye trening, å jeg ligger vell på maks 1500kcal pr dag. Har brukt appen Lifesum i noen dager, å da har jeg ligget på gjennomsnittlig 1200kcal daglig, da trukket fra kcal man forbrenner under trening.

Er det noen som har erfaringer med såpass stor vektnedgang, å noen anbefalinger å komme med? Er helt ny når det kommer til trening å kosthold - har dog gått ned 2-3 kg på to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått litt turer, men ikke noe særlig å skryte over. Cravingsene mine var kommet for å bli, helt til jeg bestemte meg for å totalendre kostholdet. Nå kjenner jeg ikke lysten på søtsaker lengre. Sluttet å amme for 3 måneder siden, å da er det vanlig å få noen kilo ekstra også - noe jeg fikk. Veide 84 etter fødsel, hvor jeg gikk opp 7-8 kg etter slutt på amminga.

Ja, veldig interessant side! Lykke til med målene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått litt turer, men ikke noe særlig å skryte over. Cravingsene mine var kommet for å bli, helt til jeg bestemte meg for å totalendre kostholdet. Nå kjenner jeg ikke lysten på søtsaker lengre. Sluttet å amme for 3 måneder siden, å da er det vanlig å få noen kilo ekstra også - noe jeg fikk. Veide 84 etter fødsel, hvor jeg gikk opp 7-8 kg etter slutt på amminga.

Ja, veldig interessant side! Lykke til med målene dine ;)

Skjønner - (dette visste jeg ikke, må passe på lillemor når hun får unge da :D - takk for at du fortalte det!)

Men du går nok fort ned når du trener og spiser sunt ift før :- D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fikk barn i desember 2012.Da hadde jeg lagt på meg 30kg i svangerskapet og 20kg før jeg ble gravid.Så tallet var 125 kg da barnet var født.

Jeg starter med å kutte ut at snacks og godteri i uka.Kuttet ned på porsjoner,sauser og fett.

Trente 1-2 g i uka for det meste kondisjontrening.

Etter hvert så kiloene ble borte økte jeg trenings mengden til 2-3 ganger i uka.jeg byttet ut mye av kondisjonstreningen med styrketrening.

Da kuttet jeg ut mesteparten av brød,pasta og ris og spiste dette kunn til helger.Jeg har spist proteinrikmat,mye cottage cheese og kesam.

Jeg lever ikke lavkarbo men jeg holder karbohydrat nivåt lavt.Før drakk jeg mye melk opptil 1 liter om dagen,nå ca 2 dl.

jeg spiser 2-3 frukter om dagen og grønnsaker.Nå trener jeg 3-5 dager i uka og da mest styrketrening og litt kondisjon.

Dette har gjort at vekta idag er litt under 73 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L

Skjønner - (dette visste jeg ikke, må passe på lillemor når hun får unge da :D - takk for at du fortalte det!)

Men du går nok fort ned når du trener og spiser sunt ift før :- D

Ja, viktig å passe på kostholdet selvom alle påstår man går sånn ned av amming :) Noen forbrenner ca 500kcal dagen pga amminga, men mange spiser de ekstra pga cravingsene de fikk under svangerskap. Lurt å passe på hvis man ikke er interessert i en stoor jobb med kroppen slik jeg har påtatt meg..

Krysser fingrene for at jeg får vekta ned, har en haaug med fine klær som roper etter å bli brukt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg fikk barn i desember 2012.Da hadde jeg lagt på meg 30kg i svangerskapet og 20kg før jeg ble gravid.Så tallet var 125 kg da barnet var født.

Jeg starter med å kutte ut at snacks og godteri i uka.Kuttet ned på porsjoner,sauser og fett.

Trente 1-2 g i uka for det meste kondisjontrening.

Etter hvert så kiloene ble borte økte jeg trenings mengden til 2-3 ganger i uka.jeg byttet ut mye av kondisjonstreningen med styrketrening.

Da kuttet jeg ut mesteparten av brød,pasta og ris og spiste dette kunn til helger.Jeg har spist proteinrikmat,mye cottage cheese og kesam.

Jeg lever ikke lavkarbo men jeg holder karbohydrat nivåt lavt.Før drakk jeg mye melk opptil 1 liter om dagen,nå ca 2 dl.

jeg spiser 2-3 frukter om dagen og grønnsaker.Nå trener jeg 3-5 dager i uka og da mest styrketrening og litt kondisjon.

Dette har gjort at vekta idag er litt under 73 kg :)

Høres veldig likt ut slik jeg har det. Tok det lang tid før du begynte å se resultater, både på vekta og i speilet? Jeg er med på endel gruppetimer, hvor jeg får litt av begge delene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig likt ut slik jeg har det. Tok det lang tid før du begynte å se resultater, både på vekta og i speilet? Jeg er med på endel gruppetimer, hvor jeg får litt av begge delene :)

Vil si at det gikk nokså fort.50 kg på 11 mnd er rellativt raskt :) så jeg så forandring allerede etter 3 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...