Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå trent grunnprogrammet RYP siden oktober og hatt veldig bra fremgang med dette og et bra kosthold. Har trent dette 3 ganger i uken:

Knebøy 3*6-8

Skråbenk m. manualer 3*6-8

Stående foroverbøyd roing 3*6-8

Militærpress/hantelpress 3*6-8

Bicepscurl 2*6-8

Tricepspress/franskpress 2*6-8

Har ikke fulgt programmet til punkt og prikke ved å følge progresjonen osv, har bare trent litt rundt prinsippet.

Det jeg nå lurer på er om det er mulig å vri litt på programmet. Fra før har jeg trent mye styrke av og på i perioder siden jeg var 17-18år ( er nå 23). Det jeg tenkte var muligens å trene følgende:

Mandag:

knebøy 3 sett

benkpress 3 sett

chins 3 sett

militærpress 3 sett

bicepscurl 2 sett

franskpress 2 sett

Onsdag:

Beinpress 3 sett

Skråbenk m. manualer 3 sett

kabel roing/stang roing 3 sett

sidehev m. manualer 3 sett

+1 øvelse på biceps og 1 på triceps, begge 2 sett.

Fredag:

Knebøy 3 sett

cable cross/benkpress 3 sett

Nedtrekk m. smalt grep/chins/roing 3 sett

skulderpress m. manualer 3 sett

bicepscurl 2 sett

nedpress2 sett

Støtteøvelser på mage og rygg kjører jeg litt etter dagsformen og om jeg har tid. Selve poenget jeg lurer på er om det går greit å kjøre litt varierende øvelser,men samtidig bygget rundt prinsippet til RYP. Har fått veldig god fremgang med fullkropps, men jeg syns det kan bli litt kjedelig med de samme 6 øvelsene tre dager i uken. Samtidig savner jeg å kjøre flere forskjellige øvelser. Tenkte kanskje og kjøre litt forandring på sett og reps også? Ikke bare 6-8 reps hver gang. Innspill? Prøver også å kjøre intervaller tirsdag og torsdag.

Fortsetter under...

Skrevet

Endrer du på sett, reps eller progresjon, så trener du ikke RYP lenger. Øvelsene kan byttes. Leste en gang på RYP sitt forum at øvelsene kun var forslag og kunne byttes ut.

Skrevet

Ja, jeg forstår jo at jeg ikke trener RYP lenger hvis jeg bytter det ut :p Jeg siktet mer mot om jeg "ødelegger" mye av tankegangen bak RYP. Det er jo satt sammen av de store baseøvelsene istedet for å slenge på med haugevis av isolasjonsøvelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...