Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå trent grunnprogrammet RYP siden oktober og hatt veldig bra fremgang med dette og et bra kosthold. Har trent dette 3 ganger i uken:

Knebøy 3*6-8

Skråbenk m. manualer 3*6-8

Stående foroverbøyd roing 3*6-8

Militærpress/hantelpress 3*6-8

Bicepscurl 2*6-8

Tricepspress/franskpress 2*6-8

Har ikke fulgt programmet til punkt og prikke ved å følge progresjonen osv, har bare trent litt rundt prinsippet.

Det jeg nå lurer på er om det er mulig å vri litt på programmet. Fra før har jeg trent mye styrke av og på i perioder siden jeg var 17-18år ( er nå 23). Det jeg tenkte var muligens å trene følgende:

Mandag:

knebøy 3 sett

benkpress 3 sett

chins 3 sett

militærpress 3 sett

bicepscurl 2 sett

franskpress 2 sett

Onsdag:

Beinpress 3 sett

Skråbenk m. manualer 3 sett

kabel roing/stang roing 3 sett

sidehev m. manualer 3 sett

+1 øvelse på biceps og 1 på triceps, begge 2 sett.

Fredag:

Knebøy 3 sett

cable cross/benkpress 3 sett

Nedtrekk m. smalt grep/chins/roing 3 sett

skulderpress m. manualer 3 sett

bicepscurl 2 sett

nedpress2 sett

Støtteøvelser på mage og rygg kjører jeg litt etter dagsformen og om jeg har tid. Selve poenget jeg lurer på er om det går greit å kjøre litt varierende øvelser,men samtidig bygget rundt prinsippet til RYP. Har fått veldig god fremgang med fullkropps, men jeg syns det kan bli litt kjedelig med de samme 6 øvelsene tre dager i uken. Samtidig savner jeg å kjøre flere forskjellige øvelser. Tenkte kanskje og kjøre litt forandring på sett og reps også? Ikke bare 6-8 reps hver gang. Innspill? Prøver også å kjøre intervaller tirsdag og torsdag.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27128-forandre-p%C3%A5-ryp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg forstår jo at jeg ikke trener RYP lenger hvis jeg bytter det ut :p Jeg siktet mer mot om jeg "ødelegger" mye av tankegangen bak RYP. Det er jo satt sammen av de store baseøvelsene istedet for å slenge på med haugevis av isolasjonsøvelser.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27128-forandre-p%C3%A5-ryp/#findComment-927233
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...