Gå til innhold

Litt hjelp ang periodisk faste.

Tåkedott

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nok allerede spist tilnærmet etter periodisk faste i mange år. dog ikke bare sunt;) Aldri likt å spise frokost, føler meg bare uvel og tung i kroppen.

Vel for å gjøre en lang historie kort. jeg var greit trent, datt av lasset, men nå er jeg tilbake og motivasjonen er bedre enn noensinne!

Så, iom at jeg allerede er vant til å spise etter periodisk faste (når jeg har trent har jeg dog spist etter "normalen", da det er dette jeg har fått innprentet at man skal gjøre) så nå vil jeg heller spise etter periodisk faste, men trenger litt hjelp av dere som er mer erfarne på området. jeg vil jo gjerne ha best mulig utbytte av dette og gjøre ting så riktig som mulig. og jo mer jeg leser, jo mer forvirra har jeg blitt;)

Så, jeg er ei jente, 27 år. 173 cm høy. vekt på 56 kg. trener nå styrke 5 dager i uka. Målet mitt er å bygge muskelmasse, og gå ned i fettprosent, og få en sterkere og fastere kropp med definerte muskler som vises:)

så, kan ta dagen idag som et eksempel på hvordan dagen min ser ut, sånn noenlunde.

06.00 - trening (trener alltid på morgenen før jobb, da det er dette jeg trives best med. noe senere men fortsatt på morgenen på helg)

12.00 - M1, 3 middels store proteinpannekaker (myoprotein mokkasjokolade) med 4-5 toppede store ss mager vaniljekesam, 100 gram jordbær, 100 gram blåbær og 100 gram bringebær. tar også to kapsler Norwegian Fish Oil Omega 3 og krill

17.00 - M2, en potet, 200 gram oksetunge, 0,5 dl peppersaus

21.30 - M3, to tortillalefser fullkorn, fordelt på disse har jeg 100 g philadelfia light, 200g røkt laks og ca 150 gram babyleaf salat med ruccola.

22.00 - tilbake på faste.

Så, til dere med mer erfaring på området, hvordan ser dette ut? hvordan burde jeg gå fram for å nå målet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitvt mer mat om du vil bygge - vil tro du trenger rundt 2500 om dagen for vedlikehold med trening. Ergo for å øke muskelmassen bør du spise 3000, og fordelt på tre måltider blir det 1000 i hvert måltid, det tilsvarer litt mer enn en potet, litt kjøtt og en halv dl saus :-D

Du kan enten øke energien i måltidene ved enkle ting som nøtter, olje etc eller så kan du spe på med mellommåltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det måltidet der ble temmelig stusselig, jeg slet litt med å få i meg mer til middag, kunne kanskje spedd på med mellommåltider for å øke dagsinntaket. men hvis jeg legger meg opp mot så mye som 3000 om dagen, vil fettprosenten øke mye? regner med den kommer til å øke noe, men ønsker jo helst at musklene skal vises godt, uten å være for godt pakket inn;)

har forresten også bestilt meg BCAA iom at jeg trener såppass tidlig på morgenen før fasten er brutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...