Gå til innhold

here goes :)


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle melde meg inn her i fitnessbloggen for å få litt innspirasjon til å ta de siste kiloene...

Er 161cm på stømpelesten og vekta stoppa på 124 kilo for 5 år siden,og siden "alle" rundt meg hadde,eller skulle ta slankeoperason,så fant jeg ut at jeg skulle vise dem at det gikk ann å gjøre det helt på egen hånd. Gikk ned til 74kg,og følte at det var min trivselsvekt, fikk så fjernet 2 kilo hud på magen,og måtte til å ta flere operasjoner,noe som har gjort at det verken har blitt trening eller spesielt fokus på maten de siste 3 åra. Så når vekta nå viste 81kilo etter jul,og jeg skal gifte meg i mars,så er det bare å hive seg utti det å få av resten.. Målet er å komme meg ned til 69 til bryllupet og 64 til sommeren..

Men problemet ar at jeg fremdeles har treningsforbud, har vel det en kaller spisevegring delux,og lever for det meste på cola. Så nå har jeg lyst å prøve PSMF for å se om det kan hjelpe meg til å for det første begynne å spise,og få meg ned i den vekta jeg vil være til brylluppet.

Så kommer nok til å trenge litt hjelp og veiledning tenker jeg,selv om jeg har lest så øyet har blitt omtrent firkanta er det mye jeg fremdeles lurer på.
;)

Som feks. Hva er det lov å ha i en salat? Jeg eeelsker salat med kinakål,agurk,paprika,purre, mais og kylling,er det noe der som jeg MÅ ta ut? litt usikker på mais,siden jeg har hørt ta der er en del karbs,men den fordøyes jo ikke...

Og er ekstra lettrømme et alternativ om en ikke liker kesam? Jeg er også glad i rabbe og gullerøtter i skiver som jeg dypper i holliday mix(laget med extra lett rømme),er det mye carbs og fett i den ferdige holliday mixen og rabben? Gulleroten regner jeg med at jeg på droppe siden den iallefall har en del carbs.

SÅnn,da skal jeg gi meg for i kveld,men tro meg,jeg kommer nok med mer etterhvert
:)
hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, fantastisk bra jobba med å ha gått ned så mange kilo!:D

Slik jeg ser det, er ikke lavkarbo( det høres ut som den planen du brukte for å gå ned) den eneste måten å gå ned i vekt på, så lenge du har et større energiforbruk enn energiinntak ( at du bruker mer enn du spiser), så vil vekten gå nedover. Kroppen kan ikke trylle frem drivstoff fra ingensteder.

Jeg kan ikke stort om PSMF, men jeg vet ikke om jeg vil anbefale noen sjokk-kur for vekttap, da sannsynligheten for å sprekke og legge på seg det tapte i etterkant, er større.

Jeg ville ihvertfall anbefalt deg å prøve å trappe ned på colaen gradvis, enten til fordel for melk eller vann.

Det er mange her som har mye bedrr peiling enn meg, de kan helt sikkert hjelpe deg mer enn meg (:

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg redigere meg selv litt ser jeg, det er snart 8 år siden jeg var 124, tiden flyr,var 116 for 5 år siden :p

Å takk for det :) Var rimelig stolt av meg selv når jeg klarte mål for mål,selv om det tok tid. :)

Og grunnen til at jeg vurderer PSFM er at da MÅ jeg spise, og at jeg trenger en skikkelig kickstart for å få tilbake motivasjonen og viljen,som jeg vet er der inne,jeg har jo tross alt gjort dette før.:oldman: En annen grunn er det høye protein inntaket,som kansje kan hindre at jeg mister så altfor mye muskelmasse iom,jeg ikke har så mye lenger,og ikke får lov å trene på noen annen måte enn korte gåturer i ny og ne.

Og colaen skal bort, blir vel å drikke zero isteden(det smaker bøgg),og grønn te innimellom,siden jeg blir dårlig av for mye vann( merkelig nok),og jeg tåler ikke melk.

Så her er det bare å hente frem stålviljen (sier jeg menst jeg tar meg en slurk med cola :p) Er siste flaska som går nå,så den skal nytes i lange drag.. Så er det bom stopp (y)

Å takk takk,må bare klare det siden jeg har kjøpt meg en brudekjole som er 2 nr for liten, med vitende vilje :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg gikk ikke på lavkarbo sist jeg gikk ned, gikk mer på å spise det jeg hadde lyst på,bare i bittesmå mengder. Om det hadde carbs eller fett spilte ingen rolle,så lenge jeg lå på et kalori inntak på under 1500 pr dag. Noe som funka ja,men ble til slutt helt feil for meg siden jeg rett og slett slutta å spise igjen,noe som er grunnen til at jeg ble så stor som jeg var i utganspunktet. Så spiste bare når jeg "huska" det eller når mannen tvinga meg,og da slik det pleier å være,i store mengder siden jeg var sulten. Så da var det å blod trene etterpå,så jeg skulle bruke opp det jeg hadde spist. Ble skikkelig tullete,og når jeg da måtte ta flere operasjoner,ikke fikk trene og ting bare ballet på seg,så gled jeg inn i det gammle mønsteret der jeg bruker cola som mat, og kommer meg gjennom dagene på det viset. Og det går ikke i lengden. Så må rett og slett bare lære meg å spise igjen uten å få dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare operasjon som er grunnen til treningsforbud,er egentlig litt av alt.kroppen min er rett og slett ødelagt. Men får som sagt gå i korte intervaller,og får lov å svømme,så skal få meg faste timer ved varmtbadet her. :) Så kansje etterhvert om jeg føler det går bra,så kan jeg øke gåturene både i lengde og tempo. Er iallefall det jeg håper på da, så får jeg bare tape, og bruke staver om nødvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...