elin h Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 skal begynne det nye året med et nytt treningsprogram.. jeg elsker ss, men skal ikke fokusere på styrkeøkning en stund fremover. legen har foreskrevet cardiotrening for mine dårlige lunger, og med et 3sifret midjemål legger jeg meg samtidig i underskudd... -likevell vil jeg ikke droppe mine kjære baseøvelser! så tenkte å lage meg en to splitt jeg skal trene 2-3 ganger i uken, med baseøvelsene i hovedfokus. finner ingen ferdigoppsatte programmer som passer, derfor egenkomponert. dag A: -knebøy 3sett 5 rep -benkpress 3sett 5 rep -militærpress 3 sett 5 rep -markløft 1 sett 5 rep -facepull ( aner ikke, heelt ny for meg) dag B: -knebøy 3 sett 5 rep -amerikansk mark 3 sett 5 rep -utfall 2-3 sett 10 rep -sittende roing 3 sett 5 rep -nedtrekk( pullups når hjelpevektsaparatet er fikset) 3 sett 5 rep ( 3 sett max) - dips m/hjelpevekt 3 sett a max ( bare maskinen blir fikset...) starter med med dynamisk opvparming, og kjører 3 oppvarminssett... bruker amerikansk mark og utfall for å styrke baksiden, da den er mitt svakeste punkt. min desidert favorittøvelse er nemlig markløft, og pr dags dato løfter jeg for mye med ryggen der.. ser dette helt tullete ut? hehe... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26797-hvordan-blir-dette-programmet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Høres absolutt ikke tullete ut, ser mange SS-spor (: hvor har du planer om å flette inn cardioen ? Hvis du vil ned i vekt er det viktig å huske at du ikke kan pushe deg like hardt lengre, så det kan kanskje være vits i å ha en tung og en lett dag, f.eks. Hvordan ser mark-teknikken din ut? elin h og LeanderL 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26797-hvordan-blir-dette-programmet/#findComment-918203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elin h Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 hehe... ja, er nok preget av det programmet.... det blir 2-3 egne kardioøkter i uka, men i begynnelsen blir nok to av de rolige økter.. en intervalløkt, og evt en time zumba eller liknende etterhvert! tenkte også på det med å redusere intensiteten under styrkeøktene.. helt naturlig blir det hardere økter på lørdager, da jeg trener med gubben.. planen er å holde igjen mer på de øktene jeg trener alene, og heller fokusere på teknikk da. i følge et par fysioterapauter som jobbet på et rehabiliteringssenter jeg var pasient på i november er teknikken min bra. de jobber jo daglig med opptrening av pasienter, men det er ikke akkuratt vanlig å få inn pasienter der som trener markløft! hihi... kan prøve å få filmet og lagt ut et klipp,- om ikke styrkeavdelingen er heeelt fullstappet på lørdag.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26797-hvordan-blir-dette-programmet/#findComment-918248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 hehe... ja, er nok preget av det programmet.... det blir 2-3 egne kardioøkter i uka, men i begynnelsen blir nok to av de rolige økter.. en intervalløkt, og evt en time zumba eller liknende etterhvert! tenkte også på det med å redusere intensiteten under styrkeøktene.. helt naturlig blir det hardere økter på lørdager, da jeg trener med gubben.. planen er å holde igjen mer på de øktene jeg trener alene, og heller fokusere på teknikk da. i følge et par fysioterapauter som jobbet på et rehabiliteringssenter jeg var pasient på i november er teknikken min bra. de jobber jo daglig med opptrening av pasienter, men det er ikke akkuratt vanlig å få inn pasienter der som trener markløft! hihi... kan prøve å få filmet og lagt ut et klipp,- om ikke styrkeavdelingen er heeelt fullstappet på lørdag.. Ingenting i veien med å være SS-fan, programmet er jo awesome <3 En får så mye igjen for god markteknikk, selv om at ryggen tåler mye markjuling før ting går skeis.( søk opp #deadlift på instagram, er så og si bare folk med tunge vekter og katterygg:p) Det er flere mulige årsaker til rumpa-i-været, men de fleste av de er i prinsippet enkle å ordne opp i:) elin h 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26797-hvordan-blir-dette-programmet/#findComment-918254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.