Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent i flere år, begynte først med spinning, så senere fokuserte jeg på styrke, og nå som jeg ikke merker noe vektnedgang tenker jeg å kombinere ellipsemaskin+styrke, og se om jeg får til å jogge (får ofte hold etter 2,5min). Jeg er ei jente på 24 år, som veier 67-69 kg og er 163 høy. Jeg har litt for mye å gå på, men sier ikke at jeg er overvektig. Jeg vil ned til ca 60-64 kg. Jeg har prøvd å gå ned i vekt en stund, men legene mine mener at kroppen min "holder" på kiloene pga lavt stoffskifte og andre problemer kroppen min har. Men dette føler jeg er en litt tullete unnskyldning, etter som ingen av problemene/sykdommene mine er såpass seriøse eller livstruende, de bare påvirker dagsform fra tid til tid.

Tenkte litt på kostholdet; Kan jeg prøve meg på å spise masse grønnsaker-frukt og en god del kjøtt, og merke vektnedgangen gradvis da?

Jeg prøver å få inn så mange treningsøkter jeg klarer i uken. Og har et mål på å klare minimum 3 økter, helst 4 eller 5. Som sagt går disse i styrketrening (basisøvelser og andre man finner her inne) og som sagt har jeg lagt til mer kondisjon. Høres det greit ut å trene 2 styrkeøkter og 2 kondisøkter i uken?

Håper på svar:watching:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26732-ser-denne-planen-bra-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ung jente, vil ned i vekt, men knekker ikke helt koden. Legger til kardio.

Klassisk problemstilling. Første jeg ville gjort, om du har en historikk med mye kardiotrening, er å kutte dette helt, trene blytung styrketrening når du først har anledning til å trene, og å få en god anelse om kalori-inntaket ditt daglig, sett over 1-2 uker, utskeielser inkludert. Kardio generelt sender så motstridende signaler til kroppen ift. styrketrening, at det bør være et supplement man "tyr til" når ting stagnerer over tid, man "må trene" det mot konkurranse, e.l. — det bør ikke være et middel du tyr til for å gå ned fra begynnelsen av. Da inntar du rett og slett for mye kalorier ift. hvor mye du trenger. :) Om du trenger 1 800 kcal eller 2 400 kcal daglig blir gjettelek. Du må prøve deg fram over et visst tidsrom for å se endringene, og justere deretter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...