Gå til innhold

Hvordan bør jeg spise til neste år?


Aequitas

Anbefalte innlegg

Hah, teit tittel, men kom ikke på noe er dekkende.

Anyways.. Til neste år har jeg jo store planer om å la forandringene skje, hehe.. Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal trene RYP maksimal fettforbrenning fra og meg januar, og de tretten ukene programmet varer.

Det er jo ikke til å unngå at fettprosenten må ned skal musklene bli synlige, og det er jo det jeg ønsker.

Samtidig ønsker jeg ikke noe særlig fokus på vektnedgang, da jeg begynner å føle meg ganske vel nå, det er bare alt det løse mageskinnet som plager meg nå.

SÅ vet jeg jo at mange sier at man bør spise i overskudd så man får strammet opp kroppen, men ligge i underskudd for å få ned fettprosenten.

Og det er da jeg føler meg litt slik o_O

Om mitt mål er en definert kropp, med tydlige muskler og en fettprosent på... tjaaa... 16-20% ett sted (aner ikke hva jeg ligger på nå, men kanskje opp mot 30% ?), burde jeg da i første omgang fortsette å ligge i underskudd ei stund til, så jeg går ned i fettprosent, og heller gå over til vedlikehold/overskudd nærmere sommeren (avhengig av resultat) for å stramme opp?

Jeg spør bare fordi jeg føler meg hjelpesløs, og håper noen med litt erfaring kan dele sine tanker med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg litt hjelpesløs rundt dette jeg også.. men etter råd fra andre, så skal jeg spise mere og bygge muskler for og stramme opp. Ligge i et lite overskudd, 200 kcal ca. Også eventuelt nærmere sommeren, legge inn litt mere cardio for og fjerne bitte litt fett.

Ja, det var noe sånt jeg også begynte å lure på om kunne være det lureste.. Det hadde vært heeelt greit å spise mer, selv om det ikke hadde vært mer enn et par hundre kalorier, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg vel 73 kg, omtrent, og er 166 høy :)

Det er jo nok spekk å ta av, tross alt..

Hvis du ikke har trent så mye før, tror jeg du vil gå ned i vekt ved og trene styrke og ligge bittelitt i underskudd? Helt ærlig, så har jeg ikke så mye peiling på dette.. Villet kanskje trent styrke, droppet cardio og ligget på et lite underskudd. Og når du stagner, fjernet litt mere kcal. Men jeg har ikke noe udtanning innen dette, og sikkert flere her inne som har et bedre svar.

MEN, det jeg vet er at det er bra og trene hard styrke selv om du skal ned. Da unngår du og miste mest mulig muskler, hvis du skal i underskudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent siden februar i år, men det er først de siste 6 ukene at jeg har fulgt et program og og merket forandring i styrke/muskulatur.

Cardio trener jeg ikke, utenom at jeg går tur med bikkja. Vil helst miste minst mulig muskelmasse nå som jeg endelig har begynt å merke at jeg har muskler, liksom, haha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde ivertfall for og gå ned 10 kg, var blanding av styrke, sirkeltrening ( for fettforbrenning ) og underskudd. Men nå er jeg der hvor jeg er tynn feit føler jeg, haha. Så skal legge meg på et overskudd.. men det er skummelt, men skal gjøre som alle andre her inne sier. Masse mat bygger muskler og gir stramkropp :) Så du får jo tenkte litt på hva du velger og gjøre, også hør med noen andre også. Jeg er som sagt ingen ekspert, og dette er bare hva jeg tenker. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 12 kilo i år (dvs, gikk ned 12 kg fra februar til juni, så opp igjen 7 kilo før jeg tok grep igjen for 8 uker siden- mangler en kilo for å være der jeg var), så vektnedgang i seg selv føler jeg at jeg har kontroll på, men det begynner å bli rimelig mye løst mageskinn- to graviditeter gjør sitt med kroppen :confused:

Og vekten i seg selv synes jeg ikke er så gæren, jeg passer helt greit inn i medium klær nå uten å føle at jeg er ei stappa pølse :happy:

Meeeeen... Det var detta med at det ligger en del spekk og sperrer utsikten for det som skal bli fancy muskler. Hehe... Nei, nå sier jeg bare det samme opp igjen og opp igjen her. Føler meg rent kravstor :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme dilemma, jeg har spist meg godt opp de siste mnd. og økt i styrke en masse, har også lagt på meg en del fett rundt mage/hofte, det vil jeg prøve å minke, ved å endre kostholdet.

Håpet er å ikke miste muskelmassen jeg har bygget opp :):)

Det er jo så kjipt å miste musklene man har jobbet for! :sorry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...