Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! bare lurte litt på om noen der ute hadde noen knallbra skulder, biceps og triceps øvelser som passer bra til en nybegynner, har nå i en liten periode kjørte sittende skulderpress med hantler ( en øvelse jeg liker veldig godt og fortsatt vil beholde ) også har jeg kjørt roing med hantler, denne øvelsen vil jeg bytte ut med en annen skulderøvelse men jeg har ikke peiling på hvem. på biceps har jeg kjørt hammer curls og biceps curls med stang i maskin. på triceps har jeg bare kjørt pulldowns med tau, men dette er en øvelse jeg syns er svært ubehagelig og gjøre siden det "kiler" i bunnen av magen min når jeg utfører den.

lurer da på om noen der ute har noen forslag til hvilke øvelser jeg kan utføre :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26473-skulder-biceps-triceps-%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skuldre: militærpress, chins\pullups.

Biceps: syns nå de du hadde der var greie, men har også andre isolasjonsøvelser, du finner alle i 'øvelser' kategorien under fitnessbloggen logoen på siden her ;)

Triceps: definitivt franskpress og dips :)

Flere øvelser finner du i øvelsesguiden :)

Taakk skal du ha :) ja, er ikke sterk nok enda til å ta chins/pullups og dips siden er litt overvektig

Du kan kjøre chins under en benk\jente chins eller om du har tilgang på et slikt apparat hvor du legger på motkilo. Dips kan du gjøre mot en benk, det er nok yndlingsøvelsen min for triceps ;)

Annonse

Øvelser som treffer flere muskler er bra.

Skulderpress treffer front av skulder, tricep og du benytter resten av kroppen for balanse

Sidehev og "band pull apart" treffer hhv. midtre og bakre del av skulderen.

Yates-row tar en del på rygg og bicep, hold spennet i bicep gjennom hele serien, så bør du kjenne det godt :p

Chins tar også mye på bicep og rygg og er en enormt god øvelse, men skjønner at det kan være en utfordring i starten.

For triceps så er skullcrushers og dips(mot benk i starten) fine øvelser.

Som nybegynner er det veldig viktig å finne øvelser en selv mestrer og liker, det gir glede i treningen og du kan risikere å få lyst til å dra på trening oftere en du tror ^^

Øvelser som treffer flere muskler er bra.

Skulderpress treffer front av skulder, tricep og du benytter resten av kroppen for balanse

Sidehev og "band pull apart" treffer hhv. midtre og bakre del av skulderen.

Yates-row tar en del på rygg og bicep, hold spennet i bicep gjennom hele serien, så bør du kjenne det godt :p

Chins tar også mye på bicep og rygg og er en enormt god øvelse, men skjønner at det kan være en utfordring i starten.

For triceps så er skullcrushers og dips(mot benk i starten) fine øvelser.

Som nybegynner er det veldig viktig å finne øvelser en selv mestrer og liker, det gir glede i treningen og du kan risikere å få lyst til å dra på trening oftere en du tror ^^

Takk for svar :) dips i benk blir testet, skal også få en kamerat til å "hjelpe" meg litt på chinsa så burde det komme seg etterhvert

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...