Gå til innhold

Hva synes du om treningsprogrammet mitt?


Lisealb

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å skrive litt på forumet og forhåpentligvis få tilbakemelding.

Akkurat nå er jeg inne i min fjerde uke på et nytt treningsprogram jeg har fått satt opp av en trener på treningssenteret. Jeg er relativt utrent, dvs. jeg har trent sporadisk siden januar, vært innom et helkroppsprogram i 3-4 mnd før jeg nå har gått over til et nytt treningsprogram. Her er det viktig å forstå at jeg ikke i de 3-4 mnd var så flink som jeg burde vært, men det var i allefall noe. Jeg merker allerede på de første 3 ukene med det nye programmet at jeg har gått ned i vekt og øker hyppig tyngde på mange øvelser. (Motiverende)

Nå vil jeg gjerne dele programmet mitt her, slik at jeg kan få litt tilbakemelding fra dere som har peiling.

I dette programmet kjører jeg 4 styrkeøkter og 2 intervalløkter. Burde jeg legge inn en kondisjonsøkt som ikke er intervall? Er det noen øvelser som jeg åpenbart mangler? Si din mening.

Programmet ser slik ut:

Rygg og skuldre: (2 ganger i uka)

(På starten av denne økta er det meningen jeg skal kjøre intervall på mølla: 10 min oppvarming, 10-20x45/15, 5 min nedtrapping. Jeg har valgt å ta dette til slutt da jeg blir veldig sliten etterpå. Hvis det passer seg hender det også at jeg kjører dette utenom styrkeøktene.)

- Markløft

- Stående roing

- Pulldown

- Rygghev

- Stående skulderpress fra bryst

- Omvendt flyes med kabel (ei hånd)

- Mage (Her er det ikke satt opp noen faste øvelser, men jeg kjører planken og en roteringsøvelse på apparat. Kom gjerne med forslag til øvelser her.)

Bein og bryst: (2 ganger i uka)

- Knebøy

- Gående utfall

- Hip thrust

- Knebøy på BOSU

- Flat hantelpress

- Stående brystpress

PS. Alle øvelser kjøres med 10 reps og 3 sett i uke 1-4, i uke 5-8 skal jeg kjøre 6 reps og 3 sett.

PS2: Hvis det trengs mer informasjon om noe, er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...